۳هفته تا پایان لیگ باقی مانده و امشب پرسپولیس و سپاهان در حالی به مصاف رقبا می‌روند که نویدکیا حاضر است و یحیی غایب.

یحیی

به گزارش همشهری آنلاین در هفته بیست‌وهشتم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امشب ۸بازی همزمان از ساعت ۲۱:۱۵  برگزار می‌شود تا تیم‌ها به ۲هفته پایانی برسند. پرسپولیس به زمین تیم آخر جدول می‌رود و سپاهان و استقلال هم به ترتیب میهمان پدیده و میزبان نفت مسجدسلیمان  هستند. سرمربیان این ۳تیم که یک فصل طولانی و یک رقابت کشنده را پشت سر گذاشته‌اند امشب وضعیت عجیبی دارند. یحیی گل‌محمدی این هفته هم محروم شده تا رکورددار محرومیت در لیگ بیستم باشد. فرهاد مجیدی هم یک هفته پرتب‌وتاب را پشت سر گذاشته و تعداد مصاحبه‌هایش بیش از جلسات تمرین تیمش بوده است. ظاهرا فقط محرم نویدکیا در شرایط عادی به سر می‌برد.

 ماشین‌سازی - پرسپولیس؛ آخرین فرصت برای تفاضل
جدال تیم‌های اول و آخر جدول رده‌بندی در خیلی از آیتم‌های فنی هم بازی تیم‌های اول و آخر است. پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و ماشین‌سازی صاحب ضعیف‌ترین خط دفاعی است که ۳برابر پرسپولیس گل خورده است. سبزها دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارند و قرمزها هم صاحب دومین خط حمله برتر لیگ هستند که دوبرابر حریف گل زده است. همین آمارها برتری پرسپولیس را حداکثری و احتمال برد این تیم را نزدیک به صددرصد نشان می‌دهد. حالا بماند که می‌گویند باشگاه سپاهان برای انگیزه دادن به تیم سقوط کرده ماشین‌سازی برای بازیکنان این تیم جایزه نقدی بزرگی تعیین کرده تا سبزپوشان درصورت متوقف کردن پرسپولیس به نان و نوایی برسند. شاگردان یحیی در غیاب سرمربی محروم خود به‌دنبال بالا بردن تفاضل گل هم هستند تا اگر در پایان فصل با سپاهان امتیاز مساوی داشتند قهرمانی را از دست ندهند.

  پدیده - سپاهان؛ خاطره آخرین شکست زردها
آخرین شکست سپاهان در لیگ مقابل همین پدیده و در اصفهان اتفاق افتاده است. ۱۵هفته قبل درحالی‌که سپاهان تازه با تاکتیک‌های نویدکیا خو گرفته بود و به‌نظر می‌رسید دیگر روی دور پیروزی افتاده ناگهان پدیده در ورزشگاه نقش‌جهان زردپوشان را ۳-۱ شکست داد. این آخرین باخت زردها در این فصل بوده و سپاهان هم مثل پرسپولیس دیگر شکست نخورد و حتی حذف این تیم از جام‌حذفی هم با ضربات پنالتی اتفاق افتاد. سپاهان امشب هم به‌دنبال جبران آن شکست است و هم برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به ۳امتیاز این بازی دارد. اما دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه اصفهانی‌ها از این بازی بترسند؛ ازجمله فرم خوب پدیده که در ۴هفته اخیر ۹امتیاز گرفته و در واقع تعداد امتیازاتش در این هفته‌ها از سپاهان بیشتر بوده است.

  استقلال - نفت مسجدسلیمان؛ دوئل فکری با اتاق فکر
جدال محمود فکری با شاگردان سابقش می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وهشتم باشد. در بازی رفت این دو تیم، فکری سرمربی استقلال بود و در مسجدسلیمان تساوی ۱-۱ را مقابل نفت پذیرفت. او چند هفته بعد مجبور به ترک استقلال شد و هنوز هم رفتنش از این تیم را شبیه یک کودتای طراحی‌شده می‌داند. فکری حالا در بازگشت به خانه کودتاچی‌ها، علاقه زیادی به متوقف کردن تیم سابقش دارد. نکته اینجاست که هر دو تیم روزهای پرحاشیه‌ای را سپری کرده‌اند. نفت مسجدسلیمان بعد از باخت خانگی به ذوب‌آهن که سومین باخت متوالی این تیم بود دچار اختلافات داخلی شد و دعوای کادر فنی با چند بازیکن این تیم حتی تا تهدیدهای عجیب و غریب هم پیش رفت. استقلال هم برخلاف تصورات، بعد از بردن داربی روزهای خوشی را سپری نکرد و چند جلسه تمرین این تیم به‌خاطر دعواهای داخلی لغو شد. در این روزها سرمربی همچنان به مدیران باشگاه اتهام می‌زند و دستیار سابق مجیدی هم شدیدا به او و غرور کاذبش تاخته است. استقلال پرحاشیه‌ترین تیم موفق هفته‌های اخیر است.

  حمله به چهارمی، فرار از سقوط
در کنار ۳بازی حساس بالای جدول و همزمان با آنها، ۵بازی هم در شهرهای دیگر برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها گزینه‌های سقوط و مدعیان کسب سهمیه به مصاف هم می‌روند. در سیرجان گل‌گهر که در رتبه ششم مترصد بازگشت به پله چهارم است از سایپا  میزبانی می‌کند که حالا سعید اخباری را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد و امید چندانی هم برای بقا ندارد. آلومینیوم اراک و تراکتور دو مدعی دیگر رتبه چهارم هستند که در اراک به مصاف هم می‌روند. منصوریان یک‌بار با آلومینیوم توانست تراکتور را از جام‌حذفی بیرون کند و این دومین تقابل او با تیمی است که در ابتدای فصل توسط خودش بسته شد. فولاد که رتبه چهارم را در اختیار دارد امشب میهمان پیکان است و کار بسیار سختی برای حفظ رتبه‌اش دارد. ذوب‌آهن و نساجی هم یک دوئل ۶امتیازی و سنگین برای بقا دارند. البته این دو تیم فقط درصورتی خطر سقوط را احساس خواهند کرد که سایپا از بازی‌های باقیمانده‌اش امتیازات خوبی بگیرد. کم‌اهمیت‌ترین بازی امشب هم جدال نفت آبادان با مس رفسنجان است؛ ۲ تیمی که نه شانس بالانشینی دارند و نه خطر سقوط را احساس می‌کنند. این ۲ تیم امشب فقط برای سلامتی‌شان بازی می‌کنند.

کد خبر 615627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha