مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه تخصصی و بین المللی شهرداری تهران با سخنرانی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سما علی محمد مختاری در در مراسم افتتاحیه گفت: سهم ایران از یکصد میلیارد دلار در تجارت جهانی گل و گیاه، تنها 15 تا 20 میلیون دلار است . 

مختاری در این مراسم که در بوستان گفت و گو و با حضور با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، مهندس چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این سهم با توجه به توان بالقوه ایران سهم ناچیزی است که با استفاده از روش های مدرن، ایجاد پایانه‌های مناسب، ارتقای سیستم بسته بندی و حمل و نقل، آموزش و ... میتوانیم با کشورهایی نظیر ترکیه و هندوستان رقابت کنیم.

وی در ادامه به ذکر خصوصیات بنای این نمایشگاه پرداخت و گفت: سازه نمایشگاه در فضایی به وسعت 93 هزار متر مربع وبا زیربنای 17 هزارو ششصد متر مربع، با مشارکت بخش خصوصی و هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد تومان طی دو سال احداث شده است .

در اولین نمایشگاه دائمی گل و گیاه تهران، 100 تولید کننده داخلی و 25 تولید کننده خارجی از کشورهایی نظیر هلند با 13 تولید کننده، آلمان، اسپانیا، لبنان، ایتالیا، بلژیک و...حضور دارند.

مدیر عامل سازمان پارک ها با بیان اینکه فرهنگ سازی مناسب برای خرید گل و گیاه و افزایش تقاضای آن به رونق این صنعت کمک خواهد کرد اظهار داشت: در سال های اخیر مردم بیش از پیش به طبیعت شهری خویش احترام می گذارند اما باید اشتیاق مردم به خرید گل بیشتر شود.

مختاری در ادامه به دیگر اقدامات سازمان پارک ها در مورد توسعه  فضای سبز اشاره کرد و گفت: ایجاد و توسعه فضای سبز بدنه تمام اتوبان ها ودیگر نقاط مناسب،یکی از2500 پروژه  سازمان است که شهرداری را با توجه به اقلیم نیمه خشک  تهران، به استانداردهای بین‌المللی نزدیک می کند.

در ادامه و در بخش دیگری از مراسم، تمبر یادبود اولین نمایشگاه دائمی گل و گیاه تهران با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، مهندس چمران رییس شورای شهر، دکتر کرباسیان معاون خدمات شهری، مهندس مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و قائم مقام شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، ابطال شد.

کد خبر 61554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز