ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد آزمایش کرونایش مثبت شده است، اما با توجه به اینکه دو دوز واکسنش را تزریق کرده است، علائمش خفیف هستند.

uk

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز جاوید که فقط سه هفته است عهده‌دار وزارت بهداشت انگلیس شده است، از طرح بوریس جانسون، نخست‌وزیر برای برداشتن تمام محدودیت‌های قانونی مربوط به شروع کرونا از روز دوشنبه، با وجود افزایش اخیر دوباره موارد عفونت به علت شیوع گونه‌ی واگیر دلتا حمایت می‌کند.

جاوید در توئیتی در این باره گفت که در ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) نخستین دوز واکسن کرونای آکسفورد/آسترازنکا و دومین دوز این واکسن را در ۱۶ مه  (۲۶ اردیبهشت) دریافت کرده بود.

واکسن‌ها در پیشگیری از عفونت ۱۰۰ درصد موثر نیستند، اما افراد کاملا واکسینه‌شده با احتمال کمتری ممکن است دچار بیماری شدید کووید-۱۹ شوند، حتی اگر آزمایش‌شان مثبت باشد.

آنالیز جهان واقعی منتشر شده بوسیله «سازمان بهداشت عمومی انگلستان» نشان داده است که دو دوز واکسن آسترازنکا ۶۰ درصد در پیشگیری از بیماری علامت‌دار ناشی از گونه‌ی دلتای کروناویروس و ۹۲ درصد در پیشگیری از بستری شدن ناشی از آن اثربخشی دارد.

بریتانیا اکنون با موج جدیدی از شیوع کووید-۱۹ مواجه است، اما جانسون و جاوید مدعی هستند که برنامه واکسیناسیون عمومی به طور عمده‌ای باعث شده است که اغلب مبتلایان دچار بیماری شدید و مرگ نشوند. البته جانسون گفته است این کشور باید خودش را آماده چشم‌اندازه مرگ‌های بیشتر ناشی از کووید-۱۹ کند.

بریتانیا در حال حاضر از لحاظ شمار مرگ‌های ناشی از کرونا در رده هفتم جهان قرار دارد و دو سوم بزرگسالانش را به طور کامل واکسینه کرده است، اما هنوز کودکان در این کشور واکسینه نشده‌اند.

برخی از دانشمندان هشدار داده‌اند که اقدام دولت برای بازگشایی انگلستان با توجه به شمار بالای افراد واکسینه‌نشده و این حقیقت که واکسن‌ها ۱۰۰ درصد موثر نیستند، خطرناک است.

کد خبر 615326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha