شمارش معکوس انتخاب شهردار برای پایتخت آغاز شده و مهدی چمران، منتخب شورای ششم درباره تعیین شهردار به عنوان نخستین اقدام شورای ششم گفت: انتخاب ۱۰ گزینه نهایی امروز انجام می‌شود. با این روند ۱۵ گزینه از گردونه گمانه‌زنی‌ها حذف خواهند شد.

شهرداري تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حدود ۱۵ روز دیگر فعالیت شورای ششم تهران آغاز می‌شود و منتخبین جدید برنامه‌های خود را جهت تغییر رویکرد در پایتخت اجرایی خواهند کرد. ۲۱ منتخب شورای ششم اعلام کرده‌اند که مهمترین اولویتشان انتخاب شهردار جدید در پایتخت است و حالا شمارش معکوس برای انتخاب شهردار جدید آغاز شده است.

در هفته گذشته ۴۱ نفر به عنوان گزینه پیشنهادی انتخاب شهردار معرفی شدند که به تدریج تعداد زیادی از این افراد از قبول مسؤولیت به دلایل مختلفی همچون حکم رهبری  و یا نبود آمادگی انصراف داده‌اند.

۱۵ گزینه ای که انصراف دادند

عبادالله‌ فتح‌اللهی، حسین طلا، پرویز فتاح، مخبر دزفولی، سعید محمد، سردار حاجی زاده، ‌ فرهاد رهبر، محمد فروزنده سردار وحیدی و مسکنی، پژمان پشمچی‌زاده، علیرضا جاوید، قدرت‌الله گودرزی، مرضیه وحید دستجردی و سردار محمدرضا فلاح‌زاده نیز  از جمله افرادی هستند که طی روزهای گذشته اعلام کرده‌اند آمادگی برای شهردار شدن ندارند. البته در فضای مجازی مطرح شده بود که مجتبی عبداللهی نیز از گزینه‌های پیشنهادی انصراف داده که این موضوع تکذیب شد و شورای شهری‌ها گفتند تشابه اسمی با عبادالله فتح‌اللهی سبب شده برخی گمان کنند مجتبی عبداللهی انصراف داده است.

فشار سیاسی برای انتخاب فرد خاصی نیست

مهدی چمران درباره جلسه امروز منتخبان دوره ششم شورای شهر تهران برای انتخاب شهردارگفت: در حال طی کردن روند در این زمینه هستیم امروز طبق برنامه قبلی جلسه ویژه‌ای را از صبح آغاز کرده‌ایم و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌گیرد.

وی افزود: احتمالاً امروز به ۱۰ گزینه نهایی خواهیم رسید و آن را اعلام می‌کنیم.

 منتخب شورای ششم با اشاره به اینکه هیچ فشار سیاسی جهت انتخاب گزینه‌های خاص به عنوان شهردار وجود ندارد گفت: اعضای شورا بر اساس نمره‌دهی به گزینه‌ها فرد مورد نظر را انتخاب خواهند کرد.

چمران با بیان اینکه پس از اینکه اقدامات لازم را برای نمره‌دهی انجام دادیم گزینه‌های مورد نظر برنامه‌هایشان را ارائه خواهند داد گفت: روزهای ۱۲، ۱۳ یا ۱۴ مرداد در صحن علنی و رسمی شورای شهر ششم انتخاب شهردار به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

وی درباره گزینه‌های انصرافی انتخاب شهردار تهران گفت:‌به غیر از حسین طلا و حسین فتح‌اللهی که اخیراً انصراف داده‌اند و تعداد گزینه‌های نهایی به ۲۶ نفر رسیده آقای نیکزاد هم هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند و منتظر هستیم که پاسخ ایشان را در مورد آمادگی‌شان بشنویم ولی هنوز تماسی حاصل نشده است و احتمال انصراف ایشان نیز وجود دارد.

کد خبر 615182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha