مجموع نظرات: ۳
شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی گیلان گفت: صدور مجوز برداشت آب‌های زیر زمینی و حفر چاه‌های عمیق گیلان را در معرض فرونشست قرار می‌دهد.

فرونشست زمین

 مسلم امانی با اشاره به وقوع زمین لرزه و زمین لغزش‌هایی که در ماه‌های گذشته در گیلان رخ داد به همشهری آنلاین گفت: زلزله ها با خود رخدادهای زمین لغزش و فرونشست به همراه دارند و این پدیده در شهرها و مناطق مختلف گیلان که برداشت‌های بی رویه آب و حفر چاههای عمیق به منظور جبران کم آبی دارند موجب می شود این مناطق در معرض تهدید فرونشست قرار بگیرند.

وی با تاکید به اینکه تاکنون مطالعات موردی از پهنه‌های مختلف استان در خصوص اینکه کدام شهرستانها بیشتر در معرض تهدید فرونشست هستند، انجام نشده، افزود: با توجه به خشکسالی و کم آبی‌های اخیر که کشور را تهدید کرده خوشبختانه گیلان همچنان استان پر آبی محسوب می‌شود و بحران کم آبی در آن هنوز به برداشت بی‌رویه آب‌های زیر زمینی منجر نشده است. اما صدور مجوزهای بی‌شمار آب منطقه‌ای در برداشت آب‌های زیر زمینی در مناطق کم آب و خشک بخصوص مناطق جنوبی و شهرستان‌های شرقی و غربی استان ممکن است در آینده گیلان را در معرض چنین بحرانی قرار بدهد.

وی فرونشست زمین در گیلان را نیازمند مطالعات موردی بیان کرد و گفت: نابودی کشاورزی و تهدید جان ساکنین مناطق از جمله تبعات فرونشست زمین خواهد بود.

کد خبر 615005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha