همشهری‌آنلاین: نمایشگاه تمبر پیام‌آوران بیداری‌ صبح در زیرزمین برج آزادی با حضور جمعی از مسوولان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که در سالن سینمای برج آزادی برگزار شد، ابوالفضل همراه رییس مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی اظهار کرد: مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی که از زیرمجموعه‌های بنیاد رودکی است، قبلا به مجموعه‌ برج آزادی معروف بوده که به علت ارتباط مستقیم مفاهیم آزادی با اهدف این مرکز و حضور هر ساله‌ مردم در این مکان باعث شد این مجموعه به ‌نام مجموعه‌ انقلاب اسلامی نام‌گذاری شود.

او گفت: طبیعتا اهداف و برنامه‌های ما هم حول همین مفاهیم خواهد بود و مهم‌ترین آن هم انتقال مفاهمی انقلاب به‌وسیله‌ی آثار فرهنگی است و برنامه‌ای که امروز اینجا شاهد آن هستیم طبیعتا جزء اهداف و برنامه‌های عالی ماست.

سپس مهندس عظیمی رییس موزه‌ی ارتباطات وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ضمن ارایه‌ی گزارشی اجمالی از این برنامه گفت: در این نمایشگاه که با همت و همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات موزه‌ی ارتباطات و مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی و بنیاد رودکی و کمیته هنری ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی برگزار شده، تمبرهای 3 ‌دهه انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده که البته این‌ها همه تمبرها نیست بلکه گلچینی است از تمبرهای برگزیده که به نمایش درآمده است. [آشنایی با تاریخچه تمبر]

عظیمی گفت: یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران موزه‌ی پست است؛ ما در سال 1311 اولین موزه‌ی پستی مخابراتی را در ایران داشتیم که در یک ساختمان زیبا در میدان امام ‌خمینی(ره) بود [تهران در گذر تاریخ]. این موزه که از بزرگترین موزه‌های ارتباطات در جهان است، همه‌روزه از شنبه تا چهارشنبه به‌صورت رایگان پذیرای بازدید‌کنندگان است.

سپس دکتر محمدحسین ایمانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوول کمیته هنری ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی با درود بر روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید کردند دستاوردها باید به شکل هنرمندانه ارایه شوند.

وی در ادامه گفت: من اعلام می‌کنم کمیته‌ هنری ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد که فضای هنری برای همه‌ی بخش‌های کشور ایجاد کند تا دستاوردهای خود را به شکل خوبی ارایه کنند.

سپس دکتر کمال محامدپور معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات طی سخنانی گفت: ما می‌توانیم از تمبر به عنوان یک ابزار برای بیدارسازی اذهان جهانیان نسبت به انقلاب اسلامی استفاده کنیم. خصوصیت تمبر این است که ما می‌توانیم یک موضوع و مفهوم را که شاید یک مساله‌ی ارزشی باشد را در یک وسیله‌ی کوچک به‌نام تمبر در اقصا نقاط دنیا به نمایش بگذاریم.

در پایان ملکی‌تبار قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این تمبرها که در واقع تاریخ مصور جمهوری اسلامی ایران است در آینده به 130 استان کشور [بیشتر بدانید] خواهد رفت و تمامی مردم کشور می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند.

سپس با حضور جمع کثیری از عکاسان و خبرنگاران این نمایشگاه توسط دکتر ایمانی افتتاح و بازدید آن برای عموم آغاز شد.

کد خبر 61496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز