پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

سعد حریری، مأمور تشکیل کابینه لبنان از تشکیل کابینه انصراف داد.

حريري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دیدار میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، مامور تشکیل کابینه لبنان برای بررسی دولت پیشنهادی او پایان یافت و سعد حریری از تشکیل کابینه لبنان انصراف داد.

حریری پس از انصراف از تشکیل کابینه در این باره گفت: رئیس جمهور اصلاحات بنیادینی در لیست کابینه‌ای که به او ارائه دادم، انجام داد. موضع میشل عون تغییری نکرده و واضح است که ما در تشکیل دولت با او توافق نخواهیم کرد.

او افزود: من پس از اصرار عون بر موضع خود از تشکیل دولت لبنان استعفا کردم. خدا به کشور کمک کند.

حسان دیاب، نخست وزیر پیشین لبنان پس از انفجار بندر بیروت و تشدید بحران سیاسی در این کشور استعفا کرد و سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان پس از چند هفته به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید این کشور انتخاب شد.

در حالی که بیش از ۸ ماه از ماموریت سعد حریری برای تشکیل دولت در لبنان می‌گذشت، اما نشانه جدی برای برون رفت این کشور از بحران عمیق سیاسی که همراه با تشدید بحران‌های اقتصادی و مالی و اجتماعی است دیده نمی‌شد.

لبنان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. تقریبا تمامی خدمات عمومی از برق و سوخت گرفته تا دارو و آموزش در این کشور متوقف شده و این در حالی است که رهبران سیاسی لبنان حاضر نیستند دست از اختلافات برداشته و بر سر تشکیل دولت به تفاهم برسند.

کد خبر 614681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha