معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در خصوص شیوه‌نامه‌های برگزاری کنکور ارشد در حوزه‌های امتحانی توضیحاتی ارائه کرد.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به تدوین دستورالعمل بهداشتی ویژه برگزاری آزمون‌ کارشناسی ارشد اظهار کرد: به طور معمول بسیاری از آزمون‌های مهم کشوری مانند کنکور سراسری و ارشد در فصل تابستان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه امسال دومین سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد برای پیش بینی از بروز و انتقال احتمالی بیماری در حین برگزاری آزمون‌ها ستاد ملی کرونا با بررسی تقویم آموزشی با انجام برخی از آزمون‌های در سطح ملی مانند ارشد و حتی ارشد پزشکی به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موافقت کرده است.

او ادامه داد: برای برگزاری آزمون‌های پنج‌شنبه و جمعه و حتی ارشد وزارت بهداشت با همکاری سازمان سنجش پزشکی و سایر سازمان‌های مربوطه دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه برگزاری آزمون را تدوین و تصویب کرده است.

فرهادی بیان کرد: محل برگزاری آزمون تا حد امکان باید در فضای باز برگزار شود یا محل آزمون دارای تهویه مناسب بوده و هوا به طور مرتب در حال جریان باشد. داوطلبان باید از ماسک و لوازم شخصی استفاده کنند و فاصله هر داوطلب بین ۱.۵ تا ۱.۸ بوده و امکانات بهداشتی اضافی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده در هر محل برگزاری آزمون وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: خوشبختانه در آزمون‌های ارشد همراهان کمتری با داوطلبان به محل برگزاری آزمون‌ها می‌آیند، اما به طور کلی خانواده‌های داوطلبان نباید در محل حوزه برگزاری آزمون تجمع کرده و تا پایان زمان امتحان در خودروهای خود با در فضای باز و با فاصله با یکدیگر باشند. داوطلبان نباید در قسمت ورودی درِ حوزه امتحانی تجمع کرده و با فاصله بعد از مشخص شدن صندلی خود در مکان مربوط قرار بگیرند و از ترددهای اضافی در زمان قبل و بعد از آزمون بپرهیزند.

فرهادی گفت: افراد مشکوک به کرونا در محلی دیگر و با رعایت نکات بهداشتی آزمون می‌دهند. البته اگر داوطلبانی وضعیت جسمانی‌شان مساعد نباشد، با رعایت تمام نکات بهداشتی از این افراد در همان محل آزمون، آزمون گرفته می‌شود.

گفتنی است طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در روزهای ۶ تا ۸ مرداد برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود این آزمون طی روزهای چهارشنبه ۵ خرداد، پنجشنبه ۶ خرداد و جمعه ۷ خرداد برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

کد خبر 614675

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha