کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده، رعد و برق و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک در اغلب استان‌های کشور خبر داد.

هوای سرد - هوای بارانی - باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور در روزهای آینده گفت: از امروز تا پایان روز یکشنبه با توجه به نفوذ جریانات گرم و مرطوب در جنوب کشور، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، مناطقی از استان‌های هرمزگان، کرمان و فارس در ساعت‌های بعدازظهر رگبار و رعد و برق شدید موقت رخ می‌دهد.

این کارشناس افزود: در استان‌های خراسان جنوبی، یزد و مناطقی از خراسان رضوی نیز امروز و فردا شاهد همین شرایط جوی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها روز شنبه در یزد ادامه‌دار خواهد بود، اضافه کرد: در ۳ روز آینده در نوار شمالی کشور استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های استان البرز، تهران و قزوین بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقت رخ خواهد داد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در این ۳ روز مناطقی از استان‌های قزوین، سمنان، قم، مرکزی و شمال اصفهان، جنوب تهران، شمال و شرق کشور نیز در برخی ساعات وزش باد شدید را خواهند داشت که احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق را قوت می‌بخشد.

وی افزود: دریای خزر از بعدازظهر فردا و نیمه شرقی خلیج فارس و دریای عمان در روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهند بود.

رفیعی درباره تهران هم گفت: حداکثر دما در تهران امروز ۳۵ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر خواهد بود

کد خبر 614594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha