گروه سیاسی: علی‌رغم این‌‌ که 15 نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی تا چهارشنبه 26 مهرامضای خود از این استیضاح را پس گرفته اما این طرح فعلاً با 30 امضا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشته و هنوز از دستور کار خارج نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری طرح استیضاح محمدرضا اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی که نوزدهم مهرماه با حدود 50 امضا اعلام وصول شده بود در دستور کار جلسه یکشنبه هفته آینده نمایندگان مجلس قرار دارد اما در صورتی که 20 تن دیگر از 30 امضا‌کننده فعلی طرح استیضاح، امضای خود را در این زمینه پس بگیرند، این طرح از دستور کار جلسه علنی مجلس خارج خواهد شد.

پیش از این محمدرضا باهنر و احمد توکلی از چهره‌های برجسته فراکسیون اصولگرایان با استیضاح وزرای دولت در این شرایط مخالفت کرده بودند و فراکسیون اصولگرایان هم رسماً از اعضای خود خواسته بود تا با این استیضاح همراهی نکنند.

در حال حاضر نیز رایزنی‌هایی برای منتفی‌شدن استیضاح در جلسه یکشنبه آغاز شده است ولی به هر حال به نظر می‌رسد در صورت طرح احتمالی این استیضاح در صحن علنی، یکی از کمرنگ‌ترین استیضاح‌های مجالس پس از انقلاب را شاهد باشیم چرا که در بسیاری از موارد حتی استیضاح‌هایی با 70 امضا نیز موفق به کسب رأی مثبت مجلس نشده‌اند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز با اعلام این خبر که در حال حاضر طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دو شیفت کاری به مدت 5 ساعت در روز یکشنبه مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت افزود: مجلس هفته آینده فقط روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسه علنی خواهد داشت.

نماینده همدان اظهار داشت: روز یکشنبه همچنین طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 45 امضا و در هفت محور اعلام وصول می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین روز دوشنبه بررسی ادامه طرح مد و لباس را در دستور کار خود دارند و سپس در ادامه جلسه خود لایحه اصلاح جداول 4 و 8 قانون برنامه و بودجه سال 85 در رابطه با اعتبار واردات بنزین را  بررسی خواهد کرد.

وی افزود: لایحه اعتبارات واردات بنزین در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شده است و درصورت نهایی شدن این مصوبه دولت موظف می‌شود، با اتخاذ تمهیدات لازم و از طریق سهمیه‌بندی حداکثر از اول دی ماه 85 نسبت به توزیع بنزین تولید داخل کشور و بنزین وارداتی معادل 2/2 میلیارد دلار به نرخ جاری و با اولویت تأمین سوخت وسائل حمل و نقل عمومی اقدام نماید.

وی اظهار داشت: همچنین در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس گزارش تحقیق و تفحص از وزارت نفت در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

کد خبر 6145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز