شهرداری ساری با هدف افزایش توان لجستیکی و بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در این مجموعه ۳۰ دستگاه خودرو که حدود هفت سال به دلیل نواقص فنی بلااستفاده رها شده بودند به چرخه خدمات شهری برمی‌گرداند که به گفته مسئولان شهرداری علاوه بر افزایش توان خدمت‌رسانی، دست‌کم ۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در شهرداری ساری ایجاد خواهد کرد.

ماشین آلات شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری از برنامه‌ریزی برای احیاء ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهسازی خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: شهرداری ساری خودروهای سنگین زیادی در اختیار دارد، اما در حالی که هزینه میلیاردی برای خریداری این خودروها از درآمدهای شهرداری ساری انجام شده بود، طی سال‌های اخیر برای حفظ، نگهداری و تجهیز این امکانات، نه تنها اقدامی صورت نگرفت، بلکه شاهد سهل‌انگاری هم بودیم.

حسین مرتضوی با بیان اینکه تجهیز و نگهداری ناوگان موتوری در شهرداری‌ها یکی از الزامات اساسی برای پیشبرد اهداف شهرداری‌هاست، اظهار کرد: پس از احصاء و بررسی وضعیت تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری تصمیم گرفته شد ۳۰ دستگاه خودروی راه‌سازی که حدود هفت سال است به دلیل نواقص فنی از چرخه ارائه خدمات خارج شدند تعمیر شده و به چرخه کار در شهرداری بازگردند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این خودروها و ماشین‌آلات رها شده در پارکینگ شهرداری که شامل کامیون، لودر، بیل بکهو و کامیون میکسر است با هزینه‌ای حدود ۸۰ میلیارد ریال تعمیر شوند و به چرخه ارائه خدمات برگردند. در واقع با انجام این هزینه، مجموعه ماشین‌آلاتی به ارزش مجموع دست‌کم ۵۰ میلیارد تومانی به ناوگان خودرویی خدماتی شهرداری ساری اضافه می‌شوند. البته اگر شهرداری قصد خریداری این تعداد ماشین‌آلات راهسازی را داشته باشد باید مبلغ بیشتری هزینه کند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر از مجموع ۳۰خودروی راه‌سازی، ۵ خودرو تعمیر و راه‌اندازی شده و به چرخه کار بازگشته‌ و ۲۵ دستگاه خودروی دیگر هم در حال تعمیر است که به زودی به ناوگان نقلیه موتوری شهرداری ساری اضافه می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: اموال و دارایی‌های هر سازمان، بخشی از سرمایه و مسیری است که یک دستگاه در انجام وظایف محوله به آنها نیاز دارد. چرخه کامل یک سازمان، شامل نیروی انسانی و استفاده درست از تجهیزات و امکاناتی است که بخشی از سرمایه سازمان محسوب می‌شود. بر همین اساس استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی برای تعمیر این خودروها و بازگشت آنها به چرخه فعالیت، کاهش هزینه‌ها، حذف برون‌سپاری و تکیه بر توانمندی کارکنان شهرداری را در پی دارد.

کد خبر 614209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha