شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: به گفته محمدباقر قالیباف، شهردار تهران موفقیت هادی ساعی در کسب مدال طلای المپیک برای ایران، شهر تهران و شورا و شهرداری تهران مایه افتخار است.

به گفته قالیباف، تلاش ستودنی ملی‌پوش تکواندوی کشورمان در المپیک چین و قرار گرفتن نام هادی ساعی در جایگاه پرافتخار‌ترین ورزشکار ایرانی تاریخ المپیک، شهرداری تهران را بر آن داشت تا به پاس ارج نهادن به افتخارآفرینی هادی ساعی، پیشنهاد نامگذاری میدانی در تهران را به نام این قهرمان ملی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

به همین مناسبت، شهرداری تهران با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی به شورای اسلامی شهر این پیشنهاد را مطرح کرد. این لایحه دو فوریتی امروز به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد شد.

شهردار تهران دیروز در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ زنی ده‌ها طرح عمران شهری در منطقه 22 به موفقیت هادی ساعی اشاره کرد و گفت: این موفقیت افتخاری است برای مردم و کشور و همچنین افتخاری است برای ما که در شورای اسلامی شهر و شهرداری در خدمت ایشان هستیم.

قالیباف همچنین تبریک ویژه‌ای نیز به اهالی منطقه 20 شهرری که هادی ساعی متعلق به آن منطقه است، تقدیم کرد.شهردار تهران افزود: از سال 2000 تاکنون هیچ ورزشکارکشور نتوانسته 3 مدال المپیک کسب کند.

قالیباف ضمن اینکه هفته دولت را به تمامی دولتمردان تبریک گفت و برای آنها در تمامی عرصه‌ها آرزوی موفقیت کرد با تاکید براین نکته که نمی‌خواهد از گفته‌هایش برداشت سیاسی شود، تأکیدکرد: مردم از ورزش کشور توقع دارند اما متأسفانه در المپیک پکن نسبت به المپیک آتن، سیر نزولی داشته‌ایم.

تهران را با پیشرفته‌ترین شهرها مقایسه کنید

قالیباف اظهارداشت: مردم باید تعالی و رشد شهر را ببینند و اگر این طور نباشد، حتما در کار ما ضعفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه می‌داند چه‌کار می‌کند، تاکیدکرد: شهر به هیچ وجه یله و رها نیست هرچند خطاهایی وجود دارد اما با برنامه‌ریزی اداره و سعی می‌شود با کمترین خسارت، بیشترین منافع به تعداد بیشتری از مردم برسد.

شهردار تهران مقایسه شهر تهران را با 10 تا 20 سال قبل غلط خواند و یادآورشد: باید تهران را با همه کمی‌ها و کاستی‌هایش با پایتخت‌های پیشرفته دنیا مقایسه کنیم.

شهر را همه باهم باید بسازیم

قالیباف گفت: از یک طرف همه خواهان امکاناتی نظیر مسجد، میدان میوه و تره باریا پمپ گاز و... هستند که البته نیاز اصلی محلات هم هست، از طرف دیگر راضی کردن شهروندان برای احداث چنین جایگاه‌هایی بسیار سخت است.

محمد باقر قالیباف دیروز در مراسم افتتاح 26 طرح، کلنگ زنی 19 طرح دیگرو معرفی 22 فرصت سرمایه‌گذاری ملی و حتی فراملی در منطقه 22، با تاکید بر اینکه شهر را باید همه با هم و با توجه به منافع عمومی بسازیم، ادامه داد: شهرداری جایی نیست که به همه خواسته‌های مردم پاسخ مثبت داده شود و اگر قرار باشدبه همه خواسته‌ها جواب مثبت بدهیم، هرج و مرج ایجاد می‌شود.

در عین حال برخی در مراجعه به شهرداری پاسخ «نه» را جزء جواب‌ها نمی‌دانند و انتظار دارند که حتما نیاز یا خواسته آنها محقق شود؛ در‌حالی‌که مسائل و مشکلات اساسی و ریشه‌ای در شهر وجود دارد که آنها را باید سیستمی حل کرد.وی افزود: شهرداران مناطق روزهای دوشنبه با اختیارات کامل در محل شهرداری حاضر می‌شوندتا پاسخگوی سؤالات شهروندان باشند.

همچنین سامانه‌های «137» و «1888» برای پاسخگویی به نیاز شهروندان با حضور معاونان شهرداری، فعال هستند.

به اعتقاد قالیباف، یکی از اقدامات مفید شهرداری که از خرداد ماه امسال آغاز شده، طرح محله محوری است. براساس این طرح بخش قابل توجهی از نیازهای مردم برای مراجعه به شهرداری مرکز، حذف شد و مردم می‌توانند کلیه مسائل  را از شهرداری ناحیه خود پیگیری کنند.

5 تا 6 برابرشدن بودجه شهرداری منطقه 22

قالیباف، شهرداری منطقه 22 را از جمله شهرداری‌های موفق و فعال ارزیابی کرد و گفت: در زمان ورود من به شهرداری تهران، بودجه این منطقه 43 میلیارد تومان بود که در حال حاضر بالغ بر 200 میلیارد تومان شده است.

قالیباف تاکید کرد: عمده مشکلات مردم منطقه 22 مربوط به حوزه شهرسازی است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 45 درصد از مراجعات مردم و تخلفات مربوط به حوزه شهرسازی کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 61381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز