یک زن ۹۰ ساله بلژیکی که در ماه مارس به علت کووید-۱۹ درگذشت، ظاهرا به عنوان نخستین مورد ثبت‌شده از این نوع در جهان، همزمان به دو گونه کروناویروس مبتلا شده بود.

COVID

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مورد این زن که در اجلاس امسال «کنگره میکروب‌شناسی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا» مورد بحث قرار گرفت، و انجمن تخصصی برگزارکننده این کنگره می‌گوید این مورد نشان می‌دهد که ممکن است افراد به طور همزمان به دو واریانت یا گونه کروناویروس مبتلا شوند.

این انجمن می‌گوید این زن به گونه‌های آلفا (انگلیسی) و بتای (آفریقای جنوبی) مبتلا شده بود و پزشکانش گفتند که او این دو نوع ویروس را از افرادی متفاوت گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

این زن که در بیمارستانی در شهر آلست در نزدیکی بروکسل درمان شده بود، واکسینه نشده بود.

بلژیک مانند اغلب کشورهای اتحادیه اروپا در ابتدای سال ۲۰۲۱ با مشکلاتی در عرضه واکسن روبرو شد و برنامه واکسیناسیون آن به کندی پیش رفت، هر چند اکنون اتحادیه اروپا دوزهای واکسن کافی برای پوشش ۷۰ درصد جمعیت را را در اختیار کشورهای عضوش قرار داده است.

این انجمن با اشاره به مباحثات در طول این کنگره از ۹ تا ۱۲ ژوئیه (۱۸ تا ۲۱ تیر) گفت پزشکان اعتقاد دارند که این نخستین مورد ثابت‌شده رویداد نادر عفونت همزمان با دو گونه کروناویروس است.

به گفته پزشکان بلژیکی هر دوی این گونه‌های کروناویروس در ماه مارس (فروردین) در بلژیک در چرخش بوده‌اند و بنابراین احتمال دارد این زن از دو فرد متفاوت این دو گونه ویروس را گرفته باشد، هر چند چگونگی دقیق سرایت این ویروس‌ها معلون نیست.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا با اشاره به تخمین‌های آژانس پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا هشدار داده است که گونه بسیار واگیر دلتای کروناویروس این تابستان به گونه غالب بدل خواهد شد

کد خبر 613735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha