عضو هئیت مذاکره‌کننده طالبان می‌گوید که حکومت "افغان شمول اسلامی" تغییرات اساسی را در زندگی، زنان، کودکان و مردان افغانستان به همراه خواهد آرود. این اظهار نظر به منزله نه به "امارت اسلامی" است.

طالبان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سهیل شاهین عضو هئیت گفتگوکننده طالبان در تازه‌ترین صحبتش با خبرگزاری اسپوتنیک گفت زمانی تغییراتی در زندگی شهروندان افغانستان به وجود خواهد آمد که یک حکومت "افغان شمول اسلامی" ایجاد شود.

او تاکید کرد که با ایجاد این نوع حکومت، افغان‌ها یک کشور آزاد و مستقل خواهند داشت و می‌توانند با صلح و آرامش در کشورشان زندگی کنند.

شاهین می‌افزاید که در این حکومت حقوق اساسی زنان از جمله درس و تحصیل در چارچوب اصول اسلامی حفظ خواهد شد.

این عضو هیئت گفتگوکننده طالبان در خصوص حقوق زنان افغانستان افزود که آنان حق دارند تا سطح دکترا تحصیل کنند، اما شاید به خاطر شرایط برخی مناطق افغانستان، این مناطق شاهد چنین موضوعی نباشند.

چند روز پیش، محمد نعیم وردک سخنگوی گروه طالبان در قطر در رشته توییتری اعلام کرده بود که هئیت چهار نفره وارد مسکو شده است. این هئیت در این سفر با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه، رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 613731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 1
    طالبانی که آدم‌ها را به جرم شیعه بودن مانند گوسفند می‌بردند حالا با این سخن کلی تفاوت دارد لااقل اسم طالبان را عوض می کردید!!