رهبران چین و کره شمالی با اعلام خبر تقویت روابط دوجانبه، پیامی روشن برای «نیروهای متخاصم» ارسال کردند.

چين و كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، و رهبر کره شمالی، کیم جونگ-اون، روز یکشنبه متعهد شدند که روابط خود را در آستانه ۶۰ سالگی پیمان دوستی این کشورها تقویت کنند. این تصمیم که با استناد به «نیروهای متخاصم» گرفته شده به عنوان پیامی به ایالات متحده در میان مذاکرات راکد هسته‌‍ای و تشدید تنش‌ها میان واشنگتن، پیونگ‌یانگ و همچنین پکن تلقی شده است.

کیم در بیانیه‌ای که تلویزیون دولتی کره شمالی منتشر کرده گفت: «دولت‌های دو کشور اکنون بر اساس روابط دوستانه گروه‌های شبه نظامی و پیوندهای خونی خود مانور خیره سرانه و ناامیدانه نیروهای متخاصم برای کسب قدرت را شکست داده و در شرایط پیچیده بین‌المللی، وفادارانه به سمت آینده ای روشن پیش می‌روند.»

با وجود تلاش‌های فزاینده ضدسوسیالیستی امپریالیست‌ها و روابط به سرعت در حال تغییر کشورها یا در پی جنگ سرد جدید، روابط ریشه‌دار چین و کره شمالی در حال تقویت است. دولت بایدن ماه گذشته دستورالعمل اجرایی این کشور در قبال کره شمالی را که بیش از یک دهه است وجود دارد، با توجه به تهدید هسته‌ای کره شمالی تمدید و وضعیت اضطراری ملی را ادامه داد.

علاوه بر این، دولت و قانونگذاران آمریکایی اقداماتی از جمله تحریم مقامات چینی به دلیل نقض قوانین و ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های مرتبط با ارتش این کشور را علیه دولت چین انجام داده‌اند.

به گزارش ان دی تی وی، چین متحد قدیمی و حامی اقتصادی کره شمالی است که روابط حسنه آنها در جنگ کره و زمانی که مائو تسه تونگ میلیون‌ها «داوطلب» را برای جنگ با نیروهای سازمان ملل به رهبری ایالات متحده به این کشور ارسال کرد شکل گرفته است.

کد خبر 613541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha