مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از پرداخت کمک ۱۳ میلیون تومانی به خانواده‌ها پس از تولد فرزند چهارم خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدعبدالله ارجائی مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از آغاز اجرای طرح «مثبت۳» به منظور حمایت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری به صورت آزمایشی از استان قم خبر داد.

ارجائی افزود: فلسفه ذاتی بنیاد ۱۵ خرداد رسیدگی به محرومان و مستضعفان است که در دوره مدیریت جدید و پس از الحاق این مجموعه به ستاد اجرایی فرمان امام با تعریف سه مأموریت اولویت‌دار؛ جمعیت و خانواده، بهداشت و درمان و عمران اجتماعی به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

او گفت: در حوزه جمعیت به معنای جهانی؛ سلامت، خانواده و تحکیم بنیان آن در دستور کار قرار گرفته است و در فاز اول ۱۵۰ هزار کودک محروم زیر۱۲ سال را در طرح غربالگری چشم از نظر تریاژ و سپس عمل جراحی یا تجویز دارو و خرید عینک، تحت پوشش قرارداده‌ایم.

وی در ادامه تأکید کرد: در قدم بعد سالانه ۹۰ هزار نفر از هموطنان محروم را که دچار ضایعه حرکتی هستند، در زمینه تأمین ویلچر و وسایل توانبخشی تحت پوشش قرار خواهیم داد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد به آغاز طرح کمک درمانی زوج‌های نابارور هم اشاره کرد و گفت: در حوزه جمعیت ۱۰ هزار زوج نابارور را تحت پوشش قرار خواهیم داد که متقاضیان باید در سامانه جامع خدمات ۱۵۴۲.IR ثبت نام کنند. در این طرح به هر خانواده یک میلیون تومان کمک بلاعوض برای درمان و ۱۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد تعلق می‌گیرد.

ارجائی همچنین با اشاره به سیاست ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه تحدید نسل و افزایش فرزندآوری، از راه‌اندازی باشگاه «مثبت ۳» خبر داد و گفت: در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر، ۲ میلیون تومان سهام به فرزند، بیمه تکمیلی ۲ساله برای مادر و کودک و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق ازجمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به انتخاب پدر اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در استان قم و با همکاری استانداری قم آغاز می‌شود و به زودی به صورت سراسری در کل کشور گسترش خواهد یافت.

کد خبر 613332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    فقط می تونم بخندم . حالا چجوری حساب کردید به عدد 13 میلیون رسیدید؟ احتمالاً محاسبات دقیقی داشته