اولین دوره مسابقات اختصاصی موتور سواری بانوان در کلاس موتور ۱۲۵ سی سی در تبریز برگزار شد.

موتور سواری بانوان

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات موتورسواری کلاس ۱۲۵سی سی انتخابی کلاس بانوان آذربایجان شرقی با حضور ۱۵موتورسوار و اعضای هیات موتور سواری و اتوموبیل رانی در پیست موتورسواری ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد.

سوم مرداد ماه سال گذشته این مسابقات با حضور مردان و زنان  موتور سوار  در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد .

 حضور7 بانوی موتور سوار در این مسابقات بیشتر جنبه نمایشی  داشت و رقابت اصلی میان 30 موتور سوار مرد جریان داشت ولی این اتفاق  اولین حضور بانوان در تاریخ مسابقات رسمی موتور سواری استان آذربایجان شرقی بود که نوید توسعه و روزهای خوب موتورسواری را برای استان به همراه داشت.

حدود یکسال بعد یعنی 18 تیر 1400 مسابقه اختصاصی میان 15 زن موتور سوار استان برگزار شد که اولین مسابقه در این سطح به شمار می رود.

رئیس هیأت موتور سواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی در همین زمینه با اشاره به عضویت یک هزار و ۳۰۰ نفر در این هیات گفت : در قسمت بانوان نیز در اتومبیلرانی و موتورسواری فعالیت هایمان را با موتور ۱۲۵ شروع کرده ایم و هم اکنون  ۵۰ موتورسوار زن عضو رسمی این هیات هستند.

سیامک امیرخیزی ادامه داد: خوشبختانه  بانوان زیادی در استان علاقمندی خود را به فعالیت در رشته‌های ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی اعلام کرده‌ اند و نیاز است محیط‌ های سالمی را فراهم آوریم تا بانوان نیز بتوانند در ورزش مورد علاقه خود فعالیت نمایند و نیز بتوانیم به صورت آکادمیک ورزشکاران حرفه‌ ای را پرورش دهیم

کد خبر 613286

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha