وزیر نیرو گفت: هفته گذشته در همین روز مصرف برق ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات بود که با کاهش ۳ هزار مگاواتی در روز جاری به ۶۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید.

وزیر نیرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان از محل ستاد فرماندهی اوج بار تابستان ۱۴۰۰ افزود: برق کالایی است که در همان زمان که تولید می شود عرضه هم می شود.

وی ادامه داد: اما نیاز مصرف با این معنا تفاوت داشته و هرچه نیاز بیشتر باشد تبدیل به کمبود و خاموشی خواهد شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پنجشنبه هفته گذشته اوج بار شبکه ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات بود که رسید به ۶۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات که کاهش ۳ هزار مگاواتی را نشان می دهد.

اردکانیان گفت: بخشی از این کاهش مربوط به همکاری مردم در سراسر کشور است که در مصرف مدیریت کردند.

وی به اقدام هایی که در سه روز گذشته در باره وضعیت برق انجام شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در صدر این اقدام ها همکاری خوب صنایع بزرگ کشور قرار دارد.

فرمانده ستاد اوج بار تابستان ۱۴۰۰ ادامه داد: این صنایع تصمیم گرفتند حتی المقدور و تا جایی که خسارت نمی بینند تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را به این دو هفته منتقل کنند.

اردکانیان افزود: دولت به از آنان حمایت کرده و مقرر شد براساس مصوبه ای که صادر شده به هر میزان این صنایع در این مدت از انرژی استفاده نکنند ما در مواقع دیگر انرژی با تعرفه صفر به انها واگذار کنیم.

وی گفت: علاوه بر این مقرر شد اینها از مشوق های دیگر مانند تقسیط مالیات و بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش ها سبب صرفه جویی به میزان ۴ هزار مگاوات شد این درحالی است که کمبود ۶ تا ۷ هزار مگاوات است که سعی می شود با همکاری صنایع به ان برسیم.

اردکانیان از مردم خواست به هر میزان که می توانند در استفاده از وسایل سرمایشی خود و صنعت برق را کمک کنند.

کمک همه تصمیم گیران به صنعت برق

وزیر نیرو همچنین در جلسه ستاد فرماندهی اوج بار تابستان ۱۴۰۰ نیز گفت: همه تصمیم گیران برای کمک به صنعت برق امروز حاضر شده اند، حساسیت این موضوع  کاملا مشخص شده است.

اردکانیان  تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حفظ پایداری شبکه سراسری و کاهش خاموشی های بخش خانگی بای بکار ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: تحمل این شرایط برای همه سخت و طاقت فرسا و سنگین است به همین دلیل نیز توافق های خوبی با سر نهادها نیز برای کمک به صنعت برق صورت گرفت است.

وزیرنیرو اظهار کرد: در حال حاضر با سازمان بسیج برای همکاری با صنعت برق و کشف مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز توافق  شده است، هم اکنون تمام رسانه ها و صدا وسیما نیز برای کمک به اطلاع رسانی به مردم آماده هستند.

وی تصریح کرد: مصوبات شفافیت کامل  دارند و استان ها باید با هماهنگی کامل با ستاد توانیر باید این مصوبات  را اجرا کنند،‌ باید حوادث در شبکه سریع به کردم اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند خاموشی های ناخواسته و ناشی از حوادث، چگونه و در چه مدتی رفع می شوند.

وزیرنیرو افزود: دیسپاچینگ ملی اختیار کامل دارد اما باید آمادگی لازم فراهم شود که نیازی به ورود دیسپاچینگ نباشد، مجموعه وزارت نیرو  بتوان این آزمون سخت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

اردکانیان تاکید کرد : به هیچ‌وجه امکان سعی وخطا نداریم و بایدتدبیر کنیم و  بدانیم که نظم کاری باید در اولویت باشد، همه رسانه ها و به ویژه صدا وسیما برای اطلاع رسانی صحیح به مردم آماده هستند که جای تقدیر دارد.

وی در عین حال از همه مشترکان، صنایع، کشاورزان و... که در این شرایط سخت صنعت برق را یاری می کنند تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 613069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید SE ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 0
    به جای فشار آوردن به مردم برای صرفه جویی تولید را ببر بالا پول در بیار