همزمان با بالا گرفتن رقابت میان شتاب واکسیناسیون و قدرت فراگیری گونه دلتا، آمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز چهار میلیون نفر فراتر رفت.

مبارزه با كرونا در هند

به گزارش همشهری آنلاین، بیش از چهار میلیون کشته‌ کرونا در حدود ۱۸ ماه اخیر تقریبا برابر با تمام قربانیان تمام جنگ‌های جهان از سال ۱۹۸۲ تا امروز است. یعنی ویروس کرونا توانسته به اندازه جنگ‌های چهار گوشه جهان در ۳۹ سال گذشته به دنیا خسارت وارد کند. آمار قربانیان کرونا بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز آمریکاست و آمار کشته‌های جنگ‌های گوشه و کنار دنیا را در چهار دهه اخیر موسسه پژوهش‌های صلح اسلو منتشر کرده است.

در این میان، آمریکا با داشتن ۶۰۶ هزار و ۲۱۷ کشته بیشترین قربانی را در دوران شیوع ویروس کرونا در جهان داشته است. برای اینکه شفاف‌تر بدانیم در یک سال و نیم گذشته کرونا چه بر سر مردم جهان آورده، شاید این مقایسه کمی راهگشا باشد: آمار چهار میلیونی کشته‌های کووید-۱۹ تقریبا بیش از نیمی از جمعیت هنگ‌کنگ یا کمی کمتر از ساکنان نیویورک سیتی است.

این در حالی است که برخی معتقدند چهار میلیون کشته کووید تا حدودی خوشبینانه است. چرا که در بسیاری از کشورها آماری دقیق از میزان قربانیان ویروس وجود ندارد و برخی هم برای ناچیز شمردن خطر ویروس می‌کوشند دلایلی دیگر برای مرگ و میر بتراشند. با این حال، می‌توان گفت با شتاب روزافزون شیوع گونه دلتا در جهان، به این زودی‌ها به این زودی‌ها پایانی برای کشتار کرونا پیش‌بینی نمی‌شود.

کد خبر 613026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha