به دنبال اظهارات رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان بخش مسافر درباره استفاده از کارتن و مقوا در تولید لنت، انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ این موضوع را تکذیب کرد.

لنت ترمز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس دو حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان که به درگذشت تعدادی از سرنشینان این خودروها از جمله دو خبرنگار ایسنا و ایرنا منجر شد، بحث درباره کیفیت و ایمنی اتوبوس های فعال در جاده های کشور بار دیگر به صدر خبرها آمد و تعدادی از کارشناسان و فعالان این حوزه به اظهار نظر در این رابطه پرداختند.

غلامرضا خادمی‌زاده، رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان بخش مسافر کشور اشاره کرده و گفته بود که کارخانه‌های تولید کننده هیچ مسئولیتی در قبال گارانتی ندارند و لوازم بی‌کیفیتی مانند لنت ترمز در ایران بدون کیفیت و با مقوا و کارتن تولید می‌شود. وقتی راننده اتوبوس و مالک آن هیچ اختیار و توانایی برای تهیه چیزی که می‌خواهد ندارد، مجبور است از اجناس بی کیفیت یا با کیفیت پایین استفاده کند و می‌بینیم همین اتوبوس‌های بی کیفیت و قطعات و لوازم بی کیفیت باعث بروز حوادثی مانند تصادفات و واژگونی‌های اخیر می‌شود. به عبارت دیگر وقتی لوازم یدکی در کشور بی کیفیت و تقلبی است، رانندگان مجبورند که از همان‌ها خریداری کنند و با لوازم و قطعات فیک و تقلبی هم مسلما حادثه و سوانح جاده‌ای بیشتر خواهد شد.

به دنبال انتشار این خبر انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ  به این اظهارات واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

در بخشی از توضیحات این انجمن آمده است: همانطور که می دانید تولید انواع لنت ترمز در کشور کاملا بومی شده و با همت متخصصان داخلی در بیش از ۹۰ شرکت و با هزاران کارگر تامین انواع لنت ترمز و قطعات اصطکاکی مورد نیاز کشور تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد صورت می‌پذیرد.

سال‌هاست کشور نه فقط از واردات لنت ترمز بی‌نیاز شده است بلکه صادرات قابل توجهی از این محصول برای کشورمان ارزآوری جدی به همراه دارد. لنت ترمز یک کالای فوق ایمنی است که در ایران سابقه تولیدی بیش از ۵۰ سال دارد و محصولات داخلی در کارخانه‌های خودروسازی و خدمات پس از فروش آنها، بازار داخل و همچنین بازارهای صادراتی به همراه گارانتی میان مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

وارد کردن اتهامات بی اساسی همچون استفاده از کارتن و مقوا در تولید این محصول فوق ایمنی و همچنین بی‌مسئولیتی تولید کنندگان و سازمان‌های ذیربط و ناظر نشان از بی اطلاعی و ناآگاهی گوینده و نشر دهنده از وضعیت تولید این قطعه است. بنابراین با توجه به نظر کارشناسان ذیربط و تحقیقات انجام شده، اظهارات رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان در رابطه با لنت ترمز کاملا نادرست و مصداق تشویش اذهان عمومی است.

کد خبر 612935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha