مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از توانمندسازی ۲۷۰ نفر از زنان گیلانی سرپرست خانوار با مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

زنان سرپرست خانوار

عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مطابق با الگوی نوین کسب و کار به کارفرمایی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، نظارت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان دنبال شد و طی آن ۲۷۰ نفر از بانوان برتر در مشاغل خانگی شناسایی شدند.

در همین رابطه «زهرا یعقوب نژاد» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به همشهری آنلاین گفت: اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مطابق با الگوی نوین کسب و کار با محوریت حمایت و توانمندسازی مشاغل خانگی طی تفاهم نامه مشترک مابین معاونت امور زنان ریاست جمهوری با جهاد دانشگاهی و با نظارت اداره کل تعادن در گیلان به اجرا درآمد.

یعقوب نژاد افزود: در این طرح بیش از ۳ هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شدند  که بعد از آموزش و رصد نهایی به سرگروهی ۳۴ بانوی کار آفرین به اشتغال ۲۷۰ نفر از آنها در حوزه صنایع دستی و باغبانی منجر شد.

وی افزود: برای بازاریابی و فروش محصولات زنان سرپرست خانوار گیلان از طریق معاونت امور زنان ریاست جمهوری، پلتفرمی در فضای مجازی و یک نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه اندازی شد. همچنین یکسری کارگاه‌های آموزشی شامل ایده پردازی و خلاقیت، شناسایی فرصت‌ها، بازاریابی و فروش و شناسایی زنجیره‌های تولید از سوی جهاد دانشگاهی نیز برای این بانوان برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده گیلان همچنین به شناسایی ۷ هزار بانوی کار آفرین استان نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم زنان سرپرست شناسایی شده را با زنان کار آفرین در قالب یک تیم هماهنگ هدایت کرده تا فعالیت‌های خود را تحت نظارت بانوان کار آفرین گسترش دهند.

یعقوب نژاد از پرداخت تسهیلات در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۴۴ درصد از تسهیلات کم بهره اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار گیلان در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی پرداخت شد.

درحال حاضر بیش از ۷۳ هزار و ۷۲۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش ۲ نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان هستند که مسئولیت اداره اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های عمده و حیاتی خانوار را بر عهده دارند.

کد خبر 612896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha