خواهر بابک خرمدین در پی انتشار خبرهایی درباره تولید مستندی درباره برادرش، از رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد درخواست کرد پروانه ساخت مستند «پدرکشتگی» باطل شود.

بابک+خرمدین.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آذر (آزیتا) خرمدین در متنی در این باره نوشته است: «صبح شنبه از طریق اخبار خبرگزاری‌ها مطلع شدم مستندی با موضوع حادثه ناگواری که برای خانواده ام پیش آمده و درباره قتل برادرم بابک خرمدین و ابعاد روانشناختی و جامعه‌شناختی آن از سازمان سینمایی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه ساخت دریافت کرده است.

این در حالی است که سازندگان حتی به خودشان زحمت نداده‌اند با من یا برادرم تماس بگیرند و اطلاعی بدهند و اجازه یا رضایت‌مان را جویا شوند.

در عوض بدون اینکه خانواده در جریان باشند، پروانه ساخت گرفته و خبرش را هم رسانه‌ای، نام فیلم را انتخاب در موردش گفتگو و اعلام کرده‌اند در گروه سینماهای هنر و تجربه هم اکران خواهد شد. آن را در صفحه شخصی اینستاگرام خودشان هم گذاشته و با سیل تبریک فالوئرهایشان هم مواجه شده‌اند.

در خبرها نام آقای امیر سیدزاده کنار نام خانم دیگری که تا به حال اسمش را هم در فضای سینما نشنیده‌ام به عنوان تهیه‌کننده قید شده است.

در تماس با آقای سیدزاده ایشان عنوان کردند موظف به پاسخگویی نیستند و از ما خواستند برای اتفاقی که نیفتاده هیاهو نکنیم. در صورتی که به نظرم هیاهو را ایشان با خبر ساخت فیلم و گرفتن پروانه ساخت ایجاد کرده‌اند.

حال سوال من اینجاست که اگر اتفاقی نیفتاده پس چرا شما آقای سیدزاده رسانه‌ای و نام فیلم را هم انتخاب کرده‌اید؟  البته فیلم‌های ایشان را در مقام تهیه‌کننده ندیده‌ام و فضای کاری‌شان را نمی‌شناسم اما با استناد به بازی ایشان در سریال‌های طنز تلویزیون می‌دانم قطعا فضای ذهنی و نگاه بابک به مدیوم سینما و رسانه با ایشان بسیار تفاوت دارد.

چون برادرم بابک و خودم همیشه از علاقه‌مندان به سینمای هنری بوده‌ایم و به این آقا و هر شخص دیگری اجازه نخواهم داد در مورد خانواده‌ام در موقعیت فعلی که هنوز زمان زیادی از این اتفاق نگذشته و ناراحتی و فشار این ماجرا بر من و خانواده‌ام کماکان حاکم است فیلمی بسازد.

قبل‌تر هم بارها به طور رسمی اعلام کرده‌ام با ساخت هر فیلمی به هر شکلی درباره این پرونده در حال حاضر و با توجه به شرایط خانواده‌ام و روزهای سختی که در حال گذراندنش هستیم مخالف هستم و از مقام محترم قضایی درخواست کرده‌ام که دستور دهند هیچ اطلاعاتی از این پرونده و گفتگو با پدر و مادرم در اختیار هیچ فیلمسازی و به هیچ شکلی قرار نگیرد.

همچنین خانمی که به عنوان تهیه‌کننده دیگر این فیلم نامشان کنار اسم آقای سیدزاده در خبرها آمده است در پاسخ به پیام نماینده من، معتقد است چون قرار است از نگاه کارشناسی جوانب مختلف موضوع در فیلم مطرح بشود، برای ساختن این فیلم نیازی به اجازه خانواده و مقام قضایی نیست!

سوال اینجاست که ایشان چطور می‌توانند درباره این موضوع حساس با نگاه همه‌جانبه و کارشناسی مستند بسازند و به قول خودشان و صحبت‌هایشان علل قتل را دقیق ریشه‌یابی کنند؟

درحالی که امکان گفتگو با پدر و مادر و خانواده را ندارند. همچنین مقام قضایی با ایشان همکاری نخواهند کرد و امکان دسترسی به نشان دادن تصویری از اتاق برادر مرحومم را هم نخواهند داشت و همچنین اجازه داشتن یک عکس از کودکی برادرم بابک در کنار خانواده‌مان هم نخواهند داشت.

با این شرایطی که توضیح داده‌ام فیلم مورد نظر چگونه می‌تواند نقاط تاریک و مبهم این پرونده را به حقیقت برای تماشاگرانش روشن و آن را ریشه‌یابی کند؟

در حالی که فیلمساز خودش حتی امکان این را ندارد که از ساده‌ترین روابط درون خانواده ما اطلاعاتی داشته باشد؟ فیلمساز بدون داشتن اطلاعاتی درباره واقعه چه چیزی را می‌تواند به داشته‌های موجود و زردرنگ و اطلاعات غلط در فضای مجازی که هر روز دیده می‌شود اضافه کند؟ با این توضیحات این فیلم چه کارکردی می‌تواند داشته باشد؟ اصرار سازندگان برای ساختن این فیلم چیست؟ اگر موج‌سواری بر داغ مرگ فیلمساز هنرمند و دغدغه‌مندی است که در زمان حیاتش مثل خیلی دیگر از کارگردان‌ها منتظر فراهم شدن شرایط ساخت فیلمش بوده نیست، پس چیست؟

البته در تماس نماینده‌ام با سازمان محترم سینمایی به ما اعلام شد که اگر رضایت خانواده نباشد، پروانه ساخت را باطل می‌کنیم. اما سوال من اینجاست که چطور موقع صدور پروانه ساخت از ایشان رضایت خانواده را نخواسته‌اند؟

اگر رضایت ما لازم و واجب است چطور بدون رضایت کتبی ما و مقام محترم قضایی پروانه ساخت صادر و بعد خبرش رسانه‌ای شده است که حال ما باید خودمان به صورت اتفاقی متوجه این قضیه شویم و در این روزهای سخت بعد از آن اتفاق، برویم و با پیگیری پروانه ساخت فیلم مستندی درباره برادرم و خانواده‌ام را باطل کنیم؟

در پایان از ریاست محترم سازمان سینمایی جناب آقای انتظامی و مدیران محترم زیرمجموعه‌شان تقاضا دارم با توجه به ابعاد حقوقی و اخلاقی این ماجرا هر چه سریع‌تر دستور ابطال پروانه ساخت این مستند را صادر نمایند.

البته با لغو پروانه صادرشده هم باز رسانه‌ای شدن خبر صدور پروانه ساخت این فیلم از نگاه بنده هنوز تخلف هست. اگر به قول آقای سیدزاده هنوز اتفاقی نیفتاده است!»

چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مستندی به نام «پدرکشتگی» به کارگردانی سیامک میثاقی و تهیه‌کنندگی مشترک سیدامیر سیدزاده و فاطمه پاقلعه‌نژاد تولید خواهد شد.

بابک خرمدین کارگردان ۴۷ ساله سینما بود که ۲۷ اردیبهشت‌ خبر کشف جسد مثله‌شده او منتشر و پس از تحقیقات پلیس اعلام شد پدر و مادر این کارگردان به قتل فرزند خود اعتراف کرده‌اند.

چند روز بعد هم خبری دیگر منتشر شد مبنی بر اینکه پدر و مادر بابک به قتل دختر و داماد خود در چند سال قبل اقرار کرده‌اند.

کد خبر 612808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    7 10
    سرکار آزیتا خانم هدف شما پوشاندن کدام واقعیت است بعد از یه قتل نباید با تولید این مستندها کمی تفکرات اینگونه را کم کرد
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      2 7
      درود گل گفتی
    • آرین IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      12 2
      چون کارگردان سریال های سطح پایین فقط واسه پول میخواد اینکارو کنه،چطور واسه اینهمه اختلاسگرا و قاتل ها حتی اسمشون رو نمیگن و فقط میم و زیم .شین و سین اونوقت بدون اجازه میخوان زندگی که به این بنده خدای بی گناه هم مربوط میشه رو شخم بزنن. چطوره که در مورد سعید حنایی که تو مشهد قتل زنجیره ای کرد و شونزده تا دختر رو کشت فیلم نساختن؟یه مشت بدبخت و بیچاره رو کشته بود، ابعاد کدوم هولناکتره؟ اون یا دونفری که به لحاظ روانی اختلالات دارن؛ من شک ندارم که اگه مستندسازی دنبال گیشه و پول نباشه و متعهد هم باشه بخواد این فیلم رو بسازه ایشون مخالفتی کنن. یعنی تهیه کننده به خودش یه زحمت هم نمیده از خواهر مقتول که داغدار برادرش هم هست یه اجازه بگیره،اینقد همه چی بی قانونه
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      7 0
      جناب اگر متن بالا رو با دقت و کامل بخوونی،میبینی که ایشون گفتن،با ما صحبتی نشده!از ما اجازه قانونی و کتبی نگرفتن درحالیکه حدود یک ماه پیش ایشون از طریق وکیلشون اعلام کرده بودن انتشار هر فیلم و عکس و مستند درباره این پرونده باید با مجوز قانونی و رضایت خانواده بابک باشه و نه در همین شرایط فعلی که هنوز پرونده تکمیل نیست و داغ این ماجرا و پیامدها و بازتاب اجتماعیش زخمی بر روح و روان بازماندگان هست که تحملش سختتر از خود ماجرا شده.از طرف دیگه طبق درخواست ایشون با دستور مقام قضایی در شرایط فعلی که هنوز از فاجعه زمان چندانی سپری نشده امکان گفتگو با والدین وجود نداره،امکان دسترسی به اتاق بابک و عکسهای خانوادگی و دیگر جزییات حریم شخصی آنها در حال حاضر وجود نداره،پس چطور ممکنه بدون این دسترسیها و بدون در جریان گذاشتن نزدیکان بابک و مصاحبه و گفتگو با اونها یک مستند موشکافانه و دقیق که به همه ابعاد و زوایای حادثه بپردازه،ساخته بشه؟؟؟یعنی کسانی که در بطن و متن ماجرا هستن کمتر از بقیه میدونن؟!نگفتن که در کل با ساخت مستند مخالف هستن.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 4
    چه بی منطق
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    11 15
    حالا به پیروی از پدر مادرش نره تهیه کننده ها رو مثله کنه
    • محمد میرزایی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      7 1
      از اون حرفهای چیپ و مسخره زدی،لااقل اسم و فامیلتو بنویس ببینیم مغز متفکر این جمله کیه.خخ
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      10 0
      بی منطق کسی هست که بدون خووندن کامل و دقیق خبر کامنت بذاره،یکبار بخوونی متوجه میشی منظور خانواده خرم دین چی هست،فقط یکبار خووندن کافیه مگر اینکه ذهنتون یاری نکنه و یا تعصب کور داشته باشید،که خب قبلا نمونه اش رو دیدیم سیل دشنام و ناسزا و تهمت که به سوی جوان این مملکت روانه شد از طرف کسانی که او را تا به حال از نزدیک ندیده و نمیشناختند و متاسفانه با بی درایتی مسعولان قضایی پرونده و با انتشار فیلم بازجوییهای ابتدایی از دو متهم و بیان اتهامات والدین با مضمون فساد اخلاقی مرحوم که امکان دفاع از خود نداشت،مبنی بر علت و انگیزه قتل،انچه به ذهنشان میرسید به زبان می آوردند.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    9 15
    وقتی ماجرای قتل فجیع پدر مادر محترم شما افکار عمومی رو جریحه دار کرد و همه خانواده ها رو متلاطم کرد کجا بودید؟ چنین جرم و جنایتی در ابعاد بی سابقه و تاریخی انجام شده و همه ازش خبر دارن و حتی دنیا هم دیده ش حق ندارید بگید حریم خصوصی داریم و اجازه نمیدیم
    • آرین IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      13 4
      انیشتین.پروفوسور.داره از پدرمادرش دفاع نمیکنه که.نمیخواد آبروی برادرش و زندگیش توسط یه کارگردان پولکی و فرصت طلب وارونه جلوه داده بشه
    • هموطن بابک IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      10 1
      چرا فکر میکنید هرچی به ذهن منور تون میرسه باید به زبان بیارید؟؟ از خدا شرم کنید،فکر میکنید چیزی ازتون کم میشه اگه این جمله های آزار دهنده رو نگید؟ یا نه چیزی بهتون اضافه میشه اگه انگونه اظهار فضل کنید! بیش از این شان و شخصیت خودتون رو جار نزنید! گناه این خواهر و برادر چیه که باید از دست زبان کنایه آمیز ما هم در امان نباشند؟ فکر میکنید تحمل خود این داغ آسونه که تحمل بازتابش در بین مردم و عکس العمل مردم هم آسون باشه.از خدا بترسید.چقدر مردم همون ابتدا بابک رو مورد قضاوت بیجا قرار دادن،چی شد؟.حق الناس که تا روز قیامت به گردن مردمی موند که فقط کافیه بابک حلال نکنه...شما که نمیشناختید و از نزدیک این جوان رو ندیده بودید،حالا هم به افشین و آزیتا رحم نمیکنید.دیگه بس کنید به خاطر خدا.حرف اینها اینه که کسی بدون اجازه قانونی و کتبی از بازماندگان و گفتگو با اونها حق نداره سر خود فیلم بسازه،مگه در جریان ریز جزییات زندگی خانواگی ایشان بودیم؟؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    9 11
    مگه میخواد از اختلافات نرمال درون خانواده فیلم بسازه که مخالفت می کنید میخواد از یه جنایت بی سابقه و سیاه دلانه بسازن که خوب کاری هم میکنن
    • ناشناس IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      8 1
      وقتی ماجرای قتل فجیع رخ داد این بندگان خدا در شوک ماجرا بودن و داغدار فقط به اندازه یک لحظه تصور کنید اگر جای اونها بودید حالتون چطور بود؟؟ وقتی این اتفاق افتاد مثل هر کس دیگه ای که عززز از دست دادن اینها رنج کشیدن و تازه به قول خودتون جامعه جریحه دار و متلاطم شد،ولی لابد انتظار دارید آب در دل اینها تکان نخورده باشه،به نظر خودتون کجا بودن؟ در چه حالی بودن؟ ولی امثال شما قطعن بیرون گود داشتن انگ بی عفتی به یک جوان مظلوم که دستش از دنیا کوتاه بود و نمیتونست از خودش دفاع کنه ،میزدن!! داشتن هتاکی میکردن! داشتن با ساتور کلمات زشت و نسبتهای ناروا روح بابک خرم دین رو سلاخی میکردن...خدایا عجب صبری داری!
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    12 9
    شما در جایگاه مخالفت نیستید از چی می ترسی آزیتا خانوم شاید نفر بعدی خودت بودی
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      6 3
      ببین میگه قبلا هم اعلام کردیم از طریق وکیلمون هرگونه فعالیت از جمله فیلم!مستند، عکس و مطلبی که درباره این پرونده منتشر میشه با اجازه قانونی خانواده این مرحوم باشه،نه اینکه هرکی ساز خودشو بزنه،اول از همه پلیس و مسعول قضایی پرونده باید مواخذه بشن که چرا روزهای اول به سادگی اطلاعات اولیه پرونده و بازجویی از دو متهم رو علنی کردن در حالیکه طبق قانون باید این مراحل محرمانه باشه و تازه هنوز که برای پلیس اگاهی و مسعول قضایی همه ابعاد جنایت مشخص نشده بود چرا راحت رسانه ای شد که نتیجه اش بشه بی حرمتی به بابک و آزردن روح او و مکدر کردن خاطر بازماندگانش که داغ اونها رو بیشتر کرد..الان هم میگن اگه کسی بخواد فیلم بسازه قطعا یک پای ماجرا خواهر و برادرن مگه میشه بدون مجوز از اونها و گفتگو با اونها و دونستن جزییاتی که فقط خدا میدونه و اونها،بشه فیلم ساخت و تجزیه و تحلیل کرد!!متن خبر رو اول بخوونید با دقت،بعد کامنتهای سرشار از ادب و منطق بذارید لطفا.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    10 13
    یعنی فکر می کنی آبرو و احترام و اعتباری هم براتون مونده که داری ازش دفاع میکنی
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      10 2
      هیچ کدام از ما هم در جایگاه قضاوت ناحق و آزار دادن بابک نبودیم و درباره بازماندگانش هم همینطور.آزیتا و افشین خرم دین عزیز برای شما از خدا صبر میخواهم و برای برادر و خواهر و فرامرز آمرزش از خداوند.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    11 10
    با ای کاری که پدرمادرت کردن باید خودت پیشقدم می شدی برای فیلم ساختن و داستان نوشتن
    • علوی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      12 1
      شما حواست به حرمت و آبرو و اعتبار خودت و خانواده ات باشه،که شیطان خیلی راحت در کمین کسانی هست که فکر میکنن،مرگ حقه اما برای همسایه!! با کلماتت زخم نزن بر پیکری که قبلا زخم خورده و دفاعی نداشته،خدا میبینه خدا میشنوه خدا جای حق نشسته،قاضی فقط خداست.به خودت رحم کن اگه به بندگان خدا رحم نمیکنی.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      13 1
      اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید،خجالت بکشید از این حرفها،خدا رو خوش نمیاد اینطور آزار دادن کسی که نمیشناسید...فراموش نکنید که همون روزهای اول هم چطور عده ای هرچه تونستن روح بابک رو آزار دادن با تهمت زدن...به خدا مسعول و مدیون هستیم،بترسید از آه بابک...خدایی هم هست قیامتی هم هست
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 6
    کاری به کارش نداشته باشید اعصاب نداره
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    10 11
    تو خودت قاچاقی زنده ای از چی پدر مادرت حمایت میکنی
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      12 1
      شخصیت خودت رو فریاد نزن.ظلم فقط یک چماق نیست برداری بکوبی سر کسی،هر کلمه ای که دلی رو میشکونه،ظلمی هست که خدا شاهدش هست و خودش به اون رسیدگی میکنه.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    7 8
    می ترسه 4 تا قتل دیگه هم موقع فیلمسازی رو بشه
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      10 5
      بس کنید انقدر نمک روی زخم این بیچاره ها نپاشید،چرا از خدا نمی ترسید؟ انصاف هم خوب چیزیه،گناه اینها چیه،به خدا کمی ادب و احترام هم خوبه،چرا چیزی میگید که باعث رنجش کسانی بشه که حتا یک لحظه نمیتونید اونچه الان میکشن درک کنید،خدا قهرش میگیره،بذارید ما دیگه ظلم نکنیم به این خواهر و برادر،اینهمه ظلم به بابک شد،روزهای اول که این جنایت اتفاق افتاد،چرا عبرت نمیگیرید...بابک گناه داره،افشین و آزیتا هم اگه ما بذاریم ناچارن تو این اجتماع زندگی کنن یه سوزن به خودتون بزنید بعد یک جوالدوز به مردم.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    14 9
    همین که تو هنوز حالت خوبه و حوصله پیگیری این چیزا رو داری یعنی یه جای کار میلنگه
  • محمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    17 6
    لطفا با آبروی بازماندگان محترم این خانواده بازی نکنید چرا از زندگی خودتان فیلم درست نمیکنید
  • شهلا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 11
    این مستندها فقط باعث ایجاد مسائل روانی بیشتر در جامعه می‌شود
  • یک ایرانی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 2
    دوستان محترم،حرف این خواهر داغدار این هست که برای ساخت چنین مستندی با خانواده بابک صحبت نشده،از ایشان اجازه گرفته نشده،چطور ممکنه بخوان این مستند رو بسازن ولی خواهر و برادر بابک و بازماندگان در جریان نباشن!با اونها گفتگو نشه مگه یک طرف قضیه اونها نیستن؟؟! حرف اونها سندیت نداره؟! درحالیکه ایشان از مسعول قضایی پرونده درخواست کردن که متن وفیلم بازجوییها در اختیار کسی قرار نگیره بدون مجوز کتبی و قانونی از بازماندگان،و اجازه ورود به اتاق بابک و دسترسی به عکسهای دوران کودکی او رو ندارن،با خانواده گفتگو نکردن،چه طور میخوان به همه جنبه های این پرونده از دید آسب شناسی و بررسی تحلیلی همه ابعاد ماجرا بپردازن؟؟! و چطور بدون در جریان گذاشتن خانواده مجوز داده شده برای ساخت.اما یک نکته قابل تامل هست و اینکه ای کاش به جای سکوت،بعد از اینکه کمی شرایط برای این عزیزان مهیا شد،خودشون به هر شکل و هر زمان که تونستن دست کم به عنوان خواهر و برادر بابک جان،از شرافت و عفت این جوان دفاع کنن،حداقل این کار رو میشه برای این مرحوم بکنن،چرا که نه تنها بر پیکرش ظلم شده،بلکه جمع کثیری هم روح و آبروی او رو سلاخی کردن.
  • یک مسلمان هم وطن بابک خرم دین IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 1
    کمی انصاف داشته باشین خودتون رو بذارید جای این خانواده یک لحظه،عزیز از دست دادن و این ماجرا و جنبه های مختلفش انقدر دردناکه که تصورش برای ما سخته چه برسه که در قلب ماجرا باشیم چرا با کلمات ناپسند دل این بندگان خدا رو میشکنید و باعث آزرده شدن روح بابک میشید،خدا رو خوش نمیاد این بندگان خدا میخوان بعد از این زندگی کنن،فکر میکنید برای خدا سخته که هر کدام از ما در همین شرایط مورد آزمایش الهی قرار بگیریم؟خاطر ایشان رو مکدر نکنید،به بابک هم ظلم میشه کم مورد هتاکی واقع شد؟به خدا آه مظلوم خیلی دامن گیره،بابک و بازماندگانش فقط خدا رو دارن با آزار دادنشون در واقع دربرابر خدا قد علم کردیم،خدا جای حق نشسته،طرف حساب تک تک ما فقط خداست.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    10 1
    نمی دانم چرا بعضی‌ها رعایت حقوق فردی این خانم و برا درش را رعایت نمی کنند، اینهاهم عضوی از خانواده خرمدین هستند حق دارن از خودشان دفاع کنند، آنها هم حق زندگی کردن در جامعه دارند، نباید که همه اعضای خانواده پا به پای همدیگر قربانی بشوند، اینقدر با توهین وسرزنش با روحیه آنان بازی نکنند والا بخدا گناه دارند، حالا قانون ودادگاه حق دارند که دخالت کنند و هرکس را به سزای عملش برسانند ولی ما دیگرچرا؟! با حرفهامون عذابشون بدهیم . آنها هم داغدیده اند، عضوی از جامعه اند، خودشون ، بچه هاشون آینده دارند، اجازه دهید زندگی کنند.