شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

وحید سعیدی: «کودک و فرشته» فیلمی دیگر از سینمای دفاع مقدس است که قرار است روایتگر روزهای نخستین جنگ تحمیلی باشد.

فیلمی به کارگردانی مسعود نقاش‌زاده که بر مبنای فیلمنامه‌ای از محمدرضاگوهری آن را جلوی دوربین برده است. او در این فیلم قصه‌اش را از زمان حمله عراق آغاز و تا سقوط خرمشهر ادامه می‌دهد و در این مسیر بیننده را با دختر و پسری نوجوان به نام‌های بهنام و فرشته همراه می‌کند. آنها در آغازین روزهای جنگ خانواده‌شان را بر اثر اصابت گلوله‌ای به منزلشان از دست می‌دهند و... .

نقاش‌زاده پیش تولید اولیه این فیلم را از نیمه بهمن‌ماه سال گذشته در تهران شروع کرد. سحر صباغ‌ سرشت، دستیار اول و برنامه‌ریز این پروژه روند تولید آن از شروع پیش تولید تا پایان فیلمبرداری را این‌طور شرح می‌دهد:«فیلمبرداری فیلم کودک و فرشته از اول اردیبهشت ماه شروع شد که این مرحله از کار پس از گذشت 60جلسه روز ششم تیرماه به پایان رسید.

 خرمشهر و آبادان شهرهایی بودند که ما در آنجا کار را جلوی دوربین برده‌ایم که آخرین سکانس این فیلم هم در بازار سیف خرمشهر فیلمبرداری شد. البته این مرحله از کار هنوز به طور کامل به پایان نرسیده و یک سکانس از کار باقیمانده که قرار است آن را در تهران به سرانجام برسانیم. این سکانس مربوط به صحنه رویا و خیال یکی از بازیگران کودک فیلم است که ما به دلیل پیدا نکردن لوکیشن مورد نظرمان نتوانستیم آن را در خرمشهر فیلمبرداری کنیم.»

مونا احمدی و محمدرضازادسرور - قهرمانان فیلم «کودک و فرشته»- در این فیلم ایفاگر نقش‌های فرشته و بهنام هستند. افشین هاشمی، سیما خضرآبادی، سودابه بیضایی، قاسم زارع، شبنم مقدمی و مالک سراج  دیگر نقش‌های این فیلم را برعهده دارند.

اینکه چرا در این فیلم از بازیگران کمتر شناخته شده استفاده شده سؤالی است که صباغ سرشت به آن اینگونه پاسخ می‌دهد:«کودک و فرشته فیلمی است با حال و هوای بومی که قصه آن روایتی مستند گونه دارد از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، در ضمن قهرمانان قصه هم دو نوجوان هستند که می‌بایست آنها را از میان نابازیگران انتخاب می‌کردیم، بنابراین برای حفظ تناسب میان این دو و دیگر بازیگران و همچنین حفظ فضای مستندگونه فیلم می‌بایست به سمت بازیگرانی می‌رفتیم که چهره کمتر شناخته شد‌ه‌ای دارند.»

این فیلم بنا به گفته صباغ‌سرشت باتوجه به اشراف کامل نقاش‌زاده بر کار در کمترین زمان و با بهترین کیفیت جلوی دوربین رفته است و به عقیده او کودک و فرشته فیلمی است که می‌تواند با تاثیر مثبت روی مخاطب او را از تماشای فیلمی در ارتباط با سینمای دفاع مقدس راضی نگه دارد.

در تولید این فیلم نادر معصومی مدیریت فیلمبرداری را برعهده داشته و عباس رستگارپور نیز به عنوان مدیر صدابرداری در تهیه آن همکاری داشته‌است. سعید آهنگرانی (طراح صحنه و لباس) علی ضرابی (طراح گریم)، شرف النساء نیرومند(منشی صحنه) و رحمت عبدالله زاده(‌مدیرتولید) دیگر عوامل تولید این پروژه هستند. کودک و فرشته را حسن کلامی با مشارکت سیما فیلم و بنیاد سینمایی فارابی تهیه و تولید کرده است.

کد خبر 61268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز