زندان و بازگشت از انگلیس در انتظار مهاجران قایق‌سوار است.

مهاجران غیر قانونی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایمز، بیش از ۸۰۰۰ مهاجر غیر قانونی سال گذشته با کمک قایق‌هایی کوچک و بادی از کانال انگلیس عبور کردند تا وارد این کشور شوند. امسال، در حالیکه سال میلادی به نیمه رسیده، ۳۵۰۰ نفر دیگر نیز همین مسیر را طی کرده‌اند اما از این هفته و بر اساس قانونی که به تازگی تصویب شده، این افراد مجرم تلقی خواهند شد.

قوانین سختگیرانه جدید در انگلیس ورود پناهجویان بدون اجازه را جرم کیفری دانسته و  به پلیس این قدرت را می‌دهد تا ورودی‌های غیرقانونی را کنترل کند.این پناهندگان به محض ورود به خاک انگلستان بازداشت و محاکمه خواهند شد و بین ۶ ماه تا چهار سال حبس در انتظار آنها خواهد بود.

به گفته این روزنامه، طرح جدید پریتی پاتل، وزیر داخله انگلیس، به دنبال «ترغیب مهاجران به تفکر دقیق قبل از پرداخت پول به قاچاقچیان و عبور  از مسیر خطرناک و غیرقانونی کانال انگلیس از مبدا فرانسه است.» پریتی به دنبال عملی کردن «اصلاحات سیستم پناهندگی ناقص انگلستان» است که شامل افزایش مجازات زندان قاچاقچیان از ۱۴ سال به حبس ابد است.

همچنین در این طرح مقرر شده که مرکزی در خارج از کشور برای بررسی اولین درخواست‌های مهاجرتی پناهجویان در نظر گرفته شود.

وزارت امور داخله انگلیس در حال بررسی این پیشنهاد با همتای دانمارکی خود است که به تازگی تجربه تصویب طرحی مشابه را داشته است؛ دانمارک قصد دارد پناهجویان خود را به مرکزی در رواندا بفرستد.

در همین رابطه سیاست‌های مهاجرتی استرالیا است که پناهجویان را از سفر دریایی منع کرده و آنها را به پناهگاه‌های مهاجران در کشورهایی مانند گینه نو هدایت می‌کند.

بحران مهاجرت که با گسترش فقر و جنگ در کشورهای در حال توسعه رشد چشمگیری داشته از طرف کشورهای پیشرفته به عنوان یک معضل جدی در حال بررسی است.

کد خبر 612285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha