به‌دنبال مرگ 153 نفر از مسافران هواپیمای ام‌دی82 اسپانیا در فرودگاه مادرید، مقامات این کشور اعلام کردند برای شناسایی اجساد قربانیان از آزمایش دی‌ان‌ای استفاده خواهند کرد

سانحه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی اسپاین‌ایر بعدازظهر چهارشنبه گذشته و زمانی رخ داد که این هواپیما با 173 سرنشین، فرودگاه بین‌المللی مادرید را به مقصد لاس‌پالماس در جزایر قناری ترک کرد.

این هواپیما لحظاتی پس از برخاستن از باند دچار نقص فنی شد و پس از سقوط منفجر شد.به‌دنبال این حادثه که هولناک‌ترین حادثه هوایی در 25 سال گذشته در اسپانیا اعلام شده است، گروه‌های آتش‌نشانی و پلیس با استفاده از ده‌ها آمبولانس، بالگرد و خودرو‌های آتش‌نشانی عازم محل حادثه شدند و پس از چند دقیقه شعله‌های آتش‌  را که از قطعات به جا مانده از هواپیما زبانه می‌کشید، خاموش کردند. آنها سپس اجساد   153 مسافر را از میان لاشه‌های هواپیما بیرون کشیدند و 20 مسافر دیگر را که در این حادثه به طرز معجزه آسایی زنده مانده بودند به بیمارستان منتقل کردند.

آتش‌گرفتن موتور، علت اولیه حادثه

اگر چه ساعاتی پس از این حادثه کارشناسان در بررسی‌های خود اعلام کردند آتش‌ گرفتن موتور چپ هواپیما علت این حادثه بوده است اما مقامات هواپیمایی کشوری اسپانیا در بررسی از باقیمانده لاشه هواپیمای ام‌دی82 اعلام کردند که هیچ‌گونه مشکل فنی در بلند شدن هواپیما از باند فرودگاه باراخاس اسپانیا وجود نداشته است، خاویر مندوزا - معاون ارشد خطوط هواپیمایی اسپانیا - نیز در مصاحبه‌ای بر این نکته تاکید کرد که عملکرد پرواز و مسائل فنی هواپیما بسیار عادی و نرمال بوده است.

وی افزود: جعبه سیاه هواپیما پیدا شده، اما برخی از اطلاعات آن، به‌علت شدید بودن سانحه از میان رفته و نابود شده است.

مارکوس هدبلوم - رئیس خطوط هوایی اسپانیا - نیز هر گونه ادعا و پیشداوری در زمینه این حادثه را رد و عنوان کرد: تا رسیدن به نتیجه اصلی از تمام بازماندگان بازجویی خواهد شد.

در میان ۱۷3 مسافر و خدمه این هواپیما ۲2 کودک حضور داشتند که فقط 3 نفر از آنها زنده مانده‌اند.   به‌دنبال این حادثه مرگبار 3 روز عزای عمومی در اسپانیا اعلام شده است  و کارشناسان پزشکی قانونی این کشور ماموریت یافته‌اند با کمک متخصصان آلمانی هویت اجسادی را که به‌علت سوختگی شدید قابل شناسایی نیست با آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی کنند.

کد خبر 61221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز