سازمان جهانی بهداشت هشدار داد گونه‌های جدید کروناویروس دارند سریع‌تر از روند واکسیناسیون در جهان پیشرفت می‌کنند و از رهبران جهان خواست سرعت واکسیناسیون را افزایش دهند یا خطر شیوع گسترده بیماری را بپذیرند.

DELTA

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر دکتر تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت گونه بسیار واگیر دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، دارد از واکسیناسیون «پیشی می‌گیرد».

قبریسوس گفت: «گونه دلتا خطرناک است و همچنان دارد تحول می‌یابد و جهش می‌کند، بنابراین لازم است ارزیابی مداوم درباره آن انجام شود و پاسخ بهداشت عمومی بر این اساس به طور دقیق تنظیم شود.»

او افزود: «ویروس دلتا دست کم در ۹۸ کشور شناسایی شده است و به سرعت هم در کشورهای با پوشش واکسیناسیون پایین و هم در کشورهای با پوشش واکسیناسیون بالا انتشار می‌یابد.»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت تا ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) ۷۰ درصد جمعیت همه کشورهای جهان باید واکسینه شده باشند.

برخی از کشورهای توسعه‌یافته هم اکنون به این آستانه رسیده‌اند، اما اغلب کشورهای جهان حتی در نزدیکی این حد هم نیستند. کارشناسان ابراز نگرانی می‌کنند که هر چه گروه‌های بزرگتری از مردم واکسینه‌نشده بمانند، احتمالا اینکه ویروس با جهش یافتن به گونه‌های حتی خطرناکتری بدل شود، بیشتر است.

قبریسوس گفت که واکسیناسیون «بهترین راه برای کند کردن پاندمی، نجات جان‌ها و ایجاد بهبودی حقیقی جهانی و نیز راهی برای جلوگیری از غالب شدن گونه‌های حتی خطرناکتر ویروس است.»

هشدارهای مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در هنگامی بیان می‌شود که گونه‌ی دلتا کروناویروس به سرعت در سراسر جهان در حال انتشار است.

شمار موارد جدید روزانه کرونا در کشورهایی مانند پرتغال، روسیه و انگلیس به سرعت در حال افزایش است.

مقامات بهداشتی در انگلیس این هفته اعلام کردند که موارد عفونت با گونه دلتا در کمتر از یک ماه چهار برابر شده است. موارد ثابت‌شده عفونت با گونه دلتا در روز جمعه نسبت به هفته پیش ۴۶ درصد افزایش یافته بود.

گونه دلتا در آمریکا هم انتشار یافته و از هر ۵۰ ایالت آمریکا گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 612182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha