بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در دو ماهه نخست سال جاری ۲۵۹۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با ۱۹۸۰ نفر مدت مشابه سال گذشته ۳۱.۱ درصد رشد داشته است.

تصادفات جاده ای

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس آمارهای پزشکی قانونی کشور، در حوادث رانندگی دو ماه نخست امسال ۲ هزار و ۵۹۶ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۹ نفر مرد و ۵۰۷ نفر زن بودند.

در این گزارش تاکید شده است: به نظر می‌رسد یکی از دلایل رشد کشته‌های تصادفات رانندگی در دو ماه امسال لغو یا کمتر شدن محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که افزایش تعداد تلفات و مصدومان تصادفات را به ویژه در ایام نوروز و فروردین به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، در دو ماه نخست امسال بیشترین آمار تلفات تصادفات به ترتیب مربوط به استان‌های فارس با ۲۴۰، سیستان و بلوچستان با ۱۹۴ و تهران با ۱۷۸ مورد فوتی و کمترین آن مربوط به استان‌های ایلام با ۱۷، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱ و خراسان شمالی با ۳۴ فوتی بوده است.

در دو ماه نخست امسال، ۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این تعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰.۲ درصد بیشتر شده است که از کل مصدومان تصادفات فروردین و اردیبهشت امسال ۳۴ هزار و ۳۸۶ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۴۱۲ نفر زن بودند.

مرگ ۱۱۹۷ نفر در تصادفات اردیبهشت

در گزارش پزشکی قانونی آمده است: در اردیبهشت امسال نیز هزار و ۱۹۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴.۹ درصدی داشته است. 
تعداد مصدومان تصادفات که به این سازمان مراجعه داشته‌اند نیز در این ماه ۲۲ هزار و ۳۶۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸ درصد کمتر است.

توصیه به هموطنان

سازمان پزشکی قانونی کشور با استناد به آمارها و مستندات گردآوری شده در واحد آمار این سازمان که تفاوت قابل توجه تعداد تلفات تصادفات دو ماهه امسال نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد، به هموطنان توصیه می‌کند به دستورالعمل‌های اعلام‌شده مبنی بر محدودیت سفر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به آغاز پیک پنجم بیماری توجه کنند و در صورت ناگزیر بودن از سفرهای ضروری، نکات ایمنی و توصیه‌های لازم برای رانندگی ایمن را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 612023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha