آتش‌سوزی عجیب یک سکوی نفتی وابسته به شرکت نفتی پمکس مکزیک توجه کاربران فضای مجازی جهان را به خود جلب کرد.

آتش سوزی سکوی نفتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نشت گاز باعث ایجاد شعله‌هایی عظیم در سطح اقیانوس و در کنار خلیج مکزیک شد. خاموش کردن این شعله‌های آتش که در حوالی سکوی نفتی پمکس زبانه می‌کشیدند، بیش از ۵ ساعت طول کشید.

شرکت نفت دولتی پمکس گفت، این آتش در غرب شبه جزیره یوکاتان مکزیک و به دلیل نشت گاز از یک خط لوله زیر آب ایجاد شده بود.

شعله‌های آتش شبیه گدازه ذوب شده و به رنگ نارنجی روشن از آب زبانه می‌کشید و به دلیل شکل دوار شعله در رسانه‌های اجتماعی «چشم آتش» لقب گرفت.

اطفای این حریق بیش از پنج ساعت طول کشید. خط لوله‌ای که این حادثه را ایجاد کرد در زیر آب قرار داشته و به تاسیسات نفتی Ku Maloob Zaap، وابسته به شرکت پمکس، در نزدیکی لبه جنوبی خلیج مکزیک متصل می‌شود.

این شرکت اعلام کرد که هیچ گونه صدمه‌ای گزارش نشده است و علت آتش‌سوزی را بررسی خواهد کرد.

پمکس که سابقه‌ای طولانی در حوادث بزرگ صنعتی در تأسیسات خود دارد، افزود شیرهای انتقال ۱۲ اینچی را نیز بسته است.

آنجل کاریزالس، رئیس رگولاتورهای ایمنی نفت مکزیک، ASEA، در توییتر نوشت این حادثه «نشتی ایجاد نکرد» اما توضیحی راجع به شعله‌ها و مواد محترقه سطح آب نداد.

Ku Maloob Zaap بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت خام پمکس است که بیش از ۴۰٪ از تولید روزانه آن، تقریبا معادل ۱.۷ میلیون بشکه، را تامین می‌کند.

بر اساس گزارش این حادثه که توسط یکی از منابع رویترز به اشتراک گذاشته شده، ماشین توربو تأسیسات این سکو تحت تأثیر طوفان رعد و برق و باران‌های شدید قرار گرفته است.

این گزارش افزود، کارگران شرکت از نیتروژن برای کنترل آتش استفاده کردند اما جزئیات حادثه در بیانیه مطبوعاتی کوتاه پمکس ذکر نشده است.

کد خبر 611748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha