متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: اشخاص به ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت تزریق واکسن کرونا می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را هم تزریق کنند.

واكسن آنفلوانزا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عاصفه عباس‌زاده متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان کرد: اکنون با توجه به واکسیناسیون عمومی کرونا تزریق واکسن آنفلوآنزا برای داوطلبان می‌تواند با ابهام روبه‌رو باشد، اما اشخاص به ویژه بیماران زمینه‌ای در صورت تزریق واکسن کرونا نیز می‌توانند واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

وی ادامه داد: در واقع داوطلبان واکسن آنفلوآنزا که پیش از دوران کرونا به صورت سالیانه از این واکسن استفاده می‌کردند، امسال هم باید این واکسن (آنفلوآنزا) را تزریق کنند.

عباس‌زاده افزود: ویروس کرونا و آنفلوآنزا ۲ ویروس کاملا متفاوت بوده و بنابراین با دو واکسن کاملا متمایز ایمنی ایجاد می‌شود و واکسن کرونا و آنفلوآنزا به عنوان دو واکسن غیرزنده به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری یادآور شد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا شهریور است، اما از آغاز شهریور تا آغاز فروردین می‌توان این واکسن را تزریق کرد.

به توصیه عباس‌زاده، سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دچار نقص ایمنی، بیماران زمینه‌ای همچون بیماران قلبی و دیابتی تزریق واکسن آنفلوآنزا را نیز همراه با واکسیناسیون کرونا انجام دهند.  

کد خبر 611722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha