شیوع ویروس کرونای هندی در سیستان و بلوچستان باعث شده تا آمار مبتلایان به این ویروس به شدت افزایش پیدا و مسئولان استان را مجبور به تعطیلی کلیه ادارات، سازمان‌ها و ادارات کند.

کرونا در گیلان

به گزارش همشهری آنلاین، در هفته گذشته افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان باعث شد تا نام سیستان و بلوچستان در صدر اخبار درمان کشور قرار گیرد و به عنوان بحرانی‌ترین استان کشور در خصوص ابتلا به بیماری کرونا شناخته شود و این درحالی است که خبرها حکایت از قرمز بودن رنگ همه شهرهای استان دارد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان امروز ۱۲ تیرماه اعلام کرد: آمارهای بستری مبتلایان به ویروس کرونا در استان نگران‌کننده است، اما همه بیماران خدمات درمانی لازم را تاکنون به صورت کامل دریافت کرده‌اند.

علیرضا شهرکی گفت: همچنان سراسر سیستان و بلوچستان به لحاظ رنگ‌بندی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین امروز شنبه تمامی ادارات، نهاده‌ها به غیر از دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر کرونا تعطیل هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از نظر همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.

وی ادامه: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

شهرکی بیان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهرها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد تاکید کرد: در شهرهای وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهرها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.

سفر به چابهار ممنوع است

فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: سفر به این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

رحمدل بامری گفت: وضعیت کرونایی این شهرستان قرمز بوده و براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، خودروهای دارای پلاک غیر از چابهار یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت شدید رفت و آمد در مبادی ورودی و خروجی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجراست و از ورود هرگونه میهمان در این شهرستان جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی هم نسبت به تشدید شیوع بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ابراز نگرانی کرد.

معین الدین سعیدی گفت: متأسفانه با پیک مجدد کرونا در جنوب کشور مخصوصا در سیستان و بلوچستان مواجه هستیم. این منطقه ضعیف‌ترین زیرساخت‌های بهداشت و درمان را داراست. محدوده سواحل مکران یعنی شهرهای چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند حتی یک بخش عفونی ندارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با استناد به آمار جان باختگان و مبتلایان در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: واقعیت این است که شرایط واکسیناسیون هیچ نسبتی با حجم بیماری ندارد. بسیاری از کشورها تزریق دوز دوم را تمام کردند اما ما هنوز در صف‌های واکسیناسیون هستیم.  

عذرخواهی استاندار از مردم

استاندار سیستان و بلوچستان با صدور پیامی از ملت ایران بویژه مردم استان و خبرنگاران عذرخواهی کرد.

در پیام احمدعلی موهبتی آمده است: اتفاقی که در حاشیه مصاحبه روز پنجشنبه رخ داد و از طریق فضای مجازی منتشر شد، پیش‌آمدی ناخواسته در شرایطی سخت و آشفته از وضعیت سلامت مردم عزیز، این ولی نعمتان‌مان رخ داد.

موهبتی در این اطلاعیه افزود: یقیناً مردم بزرگوار و صبور به درستی و به حق انتظار دارند که کارگزاران نظام و خادمان آنان حتی در شرایط سخت و بحرانی از مدار اخلاق خارج نشوند، لذا ضروری دانستم تا مراتب اعتذار و پوزش خود را محضر ملت شریف و فهیم ایران بویژه مردمان عزیز و همراه سیستان و بلوچستان، اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم و همه عزیزانی که این کلیپ کوتاه را مشاهده کردند و مکدر و آزرده خاطر شده اند تقدیم کنم.

کد خبر 611708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha