رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز تزریق واکسن داخلی "کوو ایران برکت" در استان خبر داد و گفت: این واکسن در مرحله نخست به مجریان برگزاری انتخابات تزریق می‌شود.

واکسن برکت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، واکسن "کوو ایران برکت" که حاصل کار محققان ایرانی است بتازگی مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرد و ایران به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شد.

دکتر طاهره چنگیز روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: واکسیناسیون عمومی کوو ایران برکت در اصفهان با تحویل ۲ هزار دوز آغاز شد و در مرحله نخست، به ۲ هزار نفر از مجریان برگزاری انتخابات بیست و هشتم خرداد امسال تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر بود این واکسن‌ها قبل از انتخابات به افراد مذکور تزریق شود، خاطرنشان کرد: ما محموله ۲ هزار دوزی را چند روز قبل از انتخابات دریافت کردیم اما ترجیح دادیم کار واکسیناسیون بطور فشرده و در فرصت کوتاه باقی‌مانده به انتخابات انجام نشود بنابراین اجرای واکسیناسیون به بعد از ۲۸ خرداد موکول شد.

چنگیز در باره واکسن داخلی "کرونا پاستور" نیز گفت: به محض صدور مجوز استفاده اضطراری از این واکسن، کار واکسیناسیون با آن آغاز می‌شود که به احتمال زیاد این کار تا اواخر تیر امسال صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسیناسیون دوز دوم افراد بالای ۷۰ سال در استان اصفهان در حال اجراست، افزود: واکسیناسیون دوز اول گروه بعدی یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیمارهای پرخطر بالای ۶۰ سال نیز با رسیدن محموله‌های جدید آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هفته گذشته یک محموله ۵۸ هزار دوزی و این هفته یک محموله ۶۳ هزار دوزی واکسن کرونا به اصفهان تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: این واکسن‌ها از نوع "اسپوتنیک" و "سینوفارم" است.

وی اظهار امیدواری کرد که با رسیدن محموله‌های جدید واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در استان اصفهان شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون علیه کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

تاکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر در استان، یک نوبت و حدود ۱۱۰ هزار نفر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۹۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و حدود ۳۰ درصد از تست های کرونا، مثبت اعلام شده  است.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.

کد خبر 611641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha