رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در چند مرحله و با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وبسایت‌های رسمی که کالای قاچاق عرضه می‌کردند معرفی و این فروشگاه‌ها شناسایی شدند.

فروش اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رهبری افزود: زمانی که با عرضه کالای قاچاقی به صورت فیزیکی برخوردی نمی‌شود نمی‌توان توقع داشت در فضای مجازی مورد برخورد قرار بگیرد.

وی درباره فروش کالاهای قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی بیان کرد: وضعیت مبارزه با قاچاق کالاهای مختلف در کشورمان متفاوت است؛ برخی از کالاهای قاچاق در فضای فیزیکی و مغازه‌های کشور وجود دارد پس فروش آن‌ها در فضای مجازی هم موضوع عجیبی نیست. ما سعی کردیم با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کالاهایی که تصمیم به برخورد جدی با آن گرفته شده مقابله کنیم.

رهبری گفت: به این کسب و کارها فرصت داده شد تا این مشکل را رفع کنند و سایت آن‌ها متضرر نشود. لیست‌هایی از مراکز متخلف و از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارسال شد که تعدادی از آن‌ها بعد از ثبت تخلف، علی رغم تذکرات متعدد کالاهای قاچاق خود را حذف نکردند. در نهایت با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق نسبت به فیلترینگ، تعلیق نماد و مسدود کردن درگاه آن‌ها اقدام شد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: کالاهایی که قصد مبارزه با قاچاق آن‌ها وجود دارد و در فضای فیزیکی هم با آن مبارزه می‌شود، در فروشگاه‌های مجازی هم مورد برخورد قرار می‌گیرند. طبیعی است زمانی که با عرضه کالای قاچاقی به صورت فیزیکی برخوردی نمی‌شود نمی‌توان توقع داشت در فضای مجازی مورد برخورد قرار بگیرند. در مجموع ما سعی داریم با انواع کالاهای قاچاق مقابله کنیم.

او درباره جزئیات مبارزه با این کالاها گفت: در این زمینه با تعدادی از قاچاقچیان لوازم خانگی، کالاهای بهداشتی و سایر محصولات برخورد شده است؛ به این کسب و کارها اخطار دادیم و بسیاری از آن‌ها مشکلاتشان را حل کردند. در سازوکار مبارزه با قاچاق برخی دستگاه‌ها کاشف، برخی ضابط و برخی رسیدگی کننده به پرونده‌های قاچاق هستند. وزارت صمت به عنوان یک دستگاه کاشف فعالیت می‌کند و در کنار سایر دستگاه‌های کاشف قرار می‌گیرد.

رهبری درباره شیوه برخورد با این کسب و کارها تشریح کرد: یکی از اقدامات که از طرف وزارت صمت انجام می‌شود تعلیق نماد آن‌هاست اما در مجموع در تلاش هستیم تا اصلاح رفتار انجام شده و منجر به ساماندهی عرضه محصول قاجاق شود.

کد خبر 611488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha