مجموع نظرات: ۲
پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

بسیاری از افراد پس از تکمیل شدن جهیزیه از خریدهای خود پشیمان می‌شوند! خرید جهیزیه بسیار لذت‌بخش است اما در کنار این حس خوب یک چالش نیز وجود دارد. کالاهای موجود در بازار باید بررسی و مقایسه شوند و مدام این روند انتخاب برای هر کالایی انجام می‌شود.

image-20210701105459-1.jpeg

یکی از بهترین کارهایی که این فرآیند را آسان می‌کند، تهیه یک لیست از اقلام جهیزیه است. یک لیست خوب پس از تفکر به ضرورت خرید هر کالا به‌دست می‌آید. هر فرد با توجه به سبک زندگی و نیازی که دارد، لیست خرید را تکمیل می‌کند. کسی که می‌خواهد خرید را انجام دهد باید قبل از تصمیم‌گیری ضرورت وجود آن کالا را بررسی کند. حتما شما هم افرادی را در بین نزدیکان خود دیده‌اید که وسایلی را برای خانه خود خریده‌اند اما از آن استفاده نمی‌کنند. این مورد در خرید جهیزیه بسیار شایع است. با کمی بررسی و تفکر در هنگام تهیه لیست جهیزیه از این اتفاق جلوگیری می‌شود.

برای خرید جهیزیه، اول کدام کالا را بخرم؟

وقتی به لیست جهیزیه نگاه می‌کنیم خیلی مشتاق هستیم که سریع‌تر خریدها را انجام دهیم و جهیزیه چیده شده در خانه خودمان را مشاهده کنیم. اما سوالی که شکل می‌گیرد این است که از کجا باید شروع کرد؟ یک لیست بلند بالا در جلوی ماست و در نگاه اول همه آن‌ها مهم است. ابتدا شاید بخواهیم آن‌هایی را بخریم که خریدشان راحت‌تر است یا نیاز به هزینه کمتری دارند. اما این یکی از همان کارهایی است که در اواسط خرید جهیزیه حس پشیمانی به ما می‌دهد. بهتر است کالاهایی که اهمیت و قیمت بیشتری نسبت به دیگر کالاها دارند در ابتدا خریداری شوند. گزینه‌هایی مانند یخچال فریزر و ماشین لباسشویی از وسایلی هستند که وجود آن‌ها در هر خانه‌ای ضروری است.

بدون ماشین لباس شویی جهیزیه تکمیل نمی‌شود

برخی از لباس‌ها را نباید با ماشین شست اما به طور کلی همه شستشوی لباس‌ها، ملحفه و دستمال با ماشین لباسشویی به آسانی هرچه تمام انجام می‌شود. خرید ماشین لباسشویی باید متناسب با استفاده از آن انجام شود. ماشین‌های لباسشویی هستند که ظرفیت شستشوی بیشتری دارند. مقدار حجم لباس‌هایی که قرار است در هر نوبت شسته شود را تخمین بزنید.

اگر تمایل دارید پرده و پتو را با ماشین لباسشویی بشویید نیاز به یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا دارید. در غیر این‌صورت ظرفیت بیشتر ماشین لباسشویی مزیتی برای شما نخواهد داشت. انواع ماشین‌ لباسشویی را می‌توانید در وب‌سایت تیمچه بررسی کنید و نسبت به کارایی آن‌ها تصمیم به‌خرید بگیرید.

راهنمای خرید جهیزیه | اولویت های جهیزیه کدامند؟

یخچال مناسب جهیزیه کدام است؟

بدون شک همه در مورد اهمیت زیاد یخچال فریز نسبت به سایر لوازم خانه اتفاق نظر دارند. نبود آن زندگی را سخت و شاید غیر ممکن کند. برای خرید یخچال فریزر ابتد باید فضا را در نظر گرفت. هم فضای داخل یخچال و هم فضایی که یخچال در آشپزخانه اشغال می‌کند. برای مشاهده تصاویر، بررسی و خرید یخچال تیمچه می‌تواند یک مرجع خوب باشد. ارسال رایگان در کنار تنوع زیاد محصولات باکیفیت خرید چنین کالای با اهمیتی را لذت‌بخش می‌کند. در بین محصولات متنوع می‌توان همانی را انتخاب کرد که با فضای خانه هم‌خوانی داشته باشد. اگر اهل فریز کردن مواد غذایی مختلف هستید و قرار است اقلام زیادی را در یخچال نگهداری کنید حتما به اندازه آن توجه کنید تا بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

ماشین ظرفشویی بخرم؟

خرید ماشین ظرفشویی همیشه یک سوال در ذهن ایجاد می‌کند که آیا وجود آن ضروری است؟ شاید شما هم اشخاصی را دیده باشید که جدیدترین ماشین ظرفشویی را خریده‌اند اما هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنند. این موضوع دقیقا به شما برمی‌گردد که ماشین ظرفشویی تا چه حد می‌تواند کارهای شما را ساده کند. اندازه‌های مختلفی برای این محصول وجود دارد. اگر تنها برای ظروف روزمره از آن استفاده کنید نیاز به سایز بزرگ آن ندارید. اگر برای مهمانی‌ها به آن نیاز دارید استفاده از اندازه بزرگ آن بهتر خواهد بود. یکی دیگر از تفاوت‌های مدل‌های مختلف وجود امکانات جانبی و برنامه‌های مختلف شستشو است. بهتر است قبل از خرید مشخصات کامل هر مدل را در صفحه بررسی انواع ماشین ظرفشویی، مطالعه کنید.

راهنمای خرید جهیزیه | اولویت های جهیزیه کدامند؟

مدیریت بودجه خرید

اقلام جهیزیه معمولا زیاد است. این تعداد زیاد کالاهای مختلف مدیریت خرید را نیازمند راهکارهای خلاقانه می‌کند. برخی از کالاها هستند که می‌توانند چندین کار را انجام دهند. استفاده از محصولات چند منظوره دو مزیت بزرگ دارد:

1- کاهش هزینه نسبت به خرید چند وسیله

2- کاهش حجمی که قرار است در خانه اشغال شود

با درج محصولات چند منظوره در لیست خرید جهیزیه می‌توان چندین قلم را از آن حذف کرد. این کار به کنترل هزینه خیلی کمک می‌کند. در مرحله بعدی باید تمرکز هزینه را بر روی کالاهایی قرار داد که مدت زیادی استفاده خواهند شد.

در صورتی که در تمامی مراحل خرید جهیزیه با یک برنامه مشخص پیش بروید همه چیز درست پیش می‌رود و جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. داشتن اولویت و برنامه مشخص این مرحله از زندگی را به یکی از شیرین‌ترین خاطرات زندگی تبدیل می‌کند.

کد خبر 611451

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha