مجموع نظرات: ۲
پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

یک خواب آرام می‌تواند خستگی روزانه را از بدن بگیرد و انرژی مجدد برای شروع یک روزکاری را برای شما فراهم کند. برای همه ما پیش آمده است شب‌هایی را تجربه کرده ایم که خواب آرام یا کاملی نداشتیم و روز بعد از آن، بدنمان خسته‌تر از روز قبل بوده است. نداشتن یک خواب آرام و کامل، در فعالیت‌های روزمره تاثیر به سزایی دارد.

image-20210701104824-1.jpeg

برای داشتن یک خواب آرام و عمیق، باید محیط اطراف خود را از همه جهت آماده کنید. نور، صدای محیط اطراف، بالشت، چشم بند، دمای اتاق و ... از جمله موارد تاثیرگذار در کیفیت خواب است. چشم بند، یکی از وسایلی است که به شما برای داشتن یک خواب آرام و عمیق کمک خواهد کرد.

ما در این مطلب به ویژگی های یک چشم بند خواب خوب و مواردی که باید در هنگام خرید چشم بند در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

فواید چشم بند

نورهای مصنوعی در شب، ساعت زیستی ما را که در تنظیم الگوهای خواب و بیداری نقش دارند، مختل می‌کنند. نورهای مصنوعی شامل نور چراغ‌های خیابان، نورهای موجود در اتاق‌خواب (مانند نور ساعت) و نور آبی تلفن همراه و دستگاه‌های الکترونیکی هستند. بنابراین تاریک بودن محیط اطراف هنگام خواب، موجب می‌شود تا فرد خواب عمیق‌تری داشته باشد اما گاهی اوقات فراهم کردن محیط تاریک، سخت و دور از دسترس است.

در این مواقع چشم بند بر روی چشمان شما مانع از این نورهای مصنوعی شده و ساعت زیستی درونی بدن را با طلوع و غروب خورشید تنظیم می‌کند. بسیاری از افراد برای خوابیدن در محیط ناآشنا و جدید مشکل دارند. برای همین استفاده از این محصول در هنگام سفر کاربرد بیشتری دارد. اما این فقط ظاهر ماجرا است و چشم بند فواید دیگری نیز دارد.

برخی از فواید چشم بند را در ادامه بیان خواهیم کرد:

چشم بند خواب، ارزان‌تر از یک پرده!

فراهم کردن یک محیط تاریک در اکثر موارد کار سختی است. به خصوص اگر خانه‌ای با تعداد پنجره زیاد یا بزرگ داشته باشید. گاهی اوقات حتی پرده‌ها هم نمی‌توانند به اندازه کافی فضا را برای خواب تاریک و مناسب کنند.

برای همین چه چیزی راحت‌تر و ارزان‌تر از یک چشم بند می تواند محیط را برای شما کاملا تاریک و آماده خواب کند؟

کیفیت خواب شما را افزایش می‌دهد

مغز انسان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که با تاریک شدن هوا، فرد را به صورت تدریجی برای خوابیدن آماده می‌کند. قرارگرفتن در معرض نور مصنوعی ترشح ملاتونین را کاهش می‌دهد. ملاتونین هورمون محرک خواب است و کاهش ترشح آن موجب بروز اختلالاتی مانند بی‌خوابی می‌شود. ملاتونین این سیگنال را به مغز می‌فرستد که اکنون زمان خواب است؛ بنابراین قرارگرفتن در معرض نور سیگنال اشتباهی را به مغز می‌فرستد. این هورمون موجب می شود تا ساعت خواب انسان تنظیم شود. بنابراین هرچه میزان کیفیت خواب شما بهتر باشد این هورمون به‌درستی ترشح شده و ساعت خواب بدنتان بهتر تنظیم می‌شود.

رمز یک خواب آرام بدون نیاز به قرص خواب

وجود نور در کیفیت خواب تاثیر بسیاری دارد. تاریک بودن محیط در هنگام خواب آن قدر اهمیت دارد که دانشمندان طی تحقیقاتی در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که انسان‌ها از کمبود خواب رنج نمی‌برند، بلکه با کمبود تاریکی در هنگام خواب دست و پنجه نرم می‌کنند! نورهای مزاحم موجب می‌شوند خوابی سبک و سطحی داشته باشیم.

چشم بندها به بهبود بی‌خوابی شما کمک می‌کنند.

چشم بندها به شما کمک می‌کنند تا در مواقع اضطراب یا بی‌خوابی، چشمان خود را باز نکنید. این امر شما را از حواس پرتی دور می‌سازد.

چشم بندها نسبت به مصرف قرص خواب ایمن‌تر هستند

برای رفع مشکل بی خوابی، افراد بسیاری به استفاده از قرص‌های خواب آور یا نوشیدنی‌های الکلی روی می‌آورند. شاید این امر در ابتدا به بهبود خواب شما کمک قابل توجه‌ای کنند اما به مرور زمان عوارض آن مشخص خواهد شد.

چشم بند ها با فریب دادن مغز شما، این حس را تداعی می‌کنند که زمان خواب فرا رسیده است. آن ها نسبت به عوارض دارو ها، ایمنی بالاتری دارند.

چشم بند ها همچنین به عنوان یک ابزار کمکی برای آسیب ندیدن پوست شما در زمان خواب، کاربرد دارند.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که برروی شکم می‌خوابید یا صبح‌ها با صورتی پر چین و چروک ناشی از بالشت خود بیدار می‌شوید، چشم بندها می‌توانند از پوست نازک دور چشمان شما محافظت کنند.

البته برای حفظ سلامتی پوست خود قبل از خرید چشم بند، حتما توجه داشته باشید که جنس آن از ابریشم باشد.

چشم بند خواب مناسب خود را پیدا کنید.

چشم بندها انواع مختلفی دارند. بنابراین باید نوع مناسب آن را برای خود پیدا کنید. ممکن است یک چشم بند به چشمان شما فشار وارد کند یا جنس آن برای صورتتان حساسیت‌زا باشد. بنابراین در هنگام خرید چشم بند باید به این ویژگی‌های محصول دقت بیشتری کنید.

از کجا چشم بند بخریم؟

رمز یک خواب آرام بدون نیاز به قرص خواب

اصولا چشم بند در فروشگاه هایی که لوازم طبی (https://www.ador.ir/fa/مراکز-فروش/ ) می فروشند یا فروشگاه‌های کالای خواب، موجود است.

قیمت چشم بند با توجه به اندازه، جنس و نوع آن متفاوت است. شما به راحتی می‌توانید از سایت آدور، به صورت اینترنتی چشم بند مورد نظر خود را سفارش دهید.

این سایت به دلیل ارائه محصولات طبی با کیفیت و خدمات پس از فروش آن، توانسته رضایت خریداران خود را جلب کند.

شما با وارد شدن در این سایت می‌توانید انواع محصولات طبی و ساپورت‌ های گردنی را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

نظرات خود را درباره مقالات پزشکی سایت آدور با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://www.shape.com/lifestyle/mind-and-body/sleep-mask-benefits

https://sleepopolis.com/blog/benefits-of-sleep-masks/

کد خبر 611449

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha