ایتالیا و بلژیک تنها تیم‌های برنده در تمام بازی های یورو در یک چهارم به مصاف هم می روند.

یورو

به گزارش همشهری‌آنلاین، مونیخ پس از حذف آلمان ساعت ۲۳:۳۰ فردا شب میزبان نبرد دو مدعی قهرمانی است. ایتالیا پس از صعود از گروهی که به‌نظر آسان می‌آمد اما سوئیس که تیم سوم این گروه بود، فرانسه را حذف کرد، در نخستین دیدار مرحله حذفی مقابل اتریش به مشکل خورد. شاید اگر گل آرناتوویچ میلی‌متری آفساید اعلام نمی‌شد الان به‌جای ایتالیا تیم اتریش روبه‌روی بلژیک صف‌آرایی می‌کرد. اتریش، حذف‌شده شایسته‌ای بود. در مرحله یک‌هشتم غیراز ولز که بد به دانمارک باخت و هلند که معلوم نیست چرا مقابل چک به آن روز افتاد، همه حذف‌شده‌ها واقعا شایسته بودند و می‌توانستند صعود کنند. بلژیک در جام‌جهانی ۲۰۱۸ که ایتالیا در آن غایب بود، تا نیمه‌نهایی پیش رفت و به فرانسه باخت تا رنگ فینال را نبیند. ایتالیا باید ثابت کند غیبتش در آن جام‌جهانی بی‌مورد بوده است. مسابقه امشب نبرد دوتیمی است که تاکنون هر چهار بازی خود را برده‌اند. ایتالیا و بلژیک در کنار هلند تنها تیم‌هایی بودند که با حداکثر امتیاز از مرحله گروهی بالا آمدند. حالا دومین تیم از این جمع هم حذف می‌شود.

این بازی، پنجمین تقابل دوتیم در تاریخ یورو و جام جهانی است. در ۴‌تقابل قبلی، ایتالیا هرگز نباخته و صاحب ۳ برد و یک‌تساوی بوده است. هر ۴‌بازی قبلی در مرحله گروهی بوده است.

ایتالیا برای چهارمین‌بار پیاپی به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو رسیده است. در هر سه مورد قبلی، بازی ایتالیا به ضربات پنالتی کشیده شد. (شکست مقابل اسپانیا در یورو ۲۰۰۸، برد مقابل انگلیس در یورو ۲۰۱۲، شکست مقابل آلمان در یورو ۲۰۱۶)

بلژیک در هر ۴‌تورنمنت مهم اخیر به جمع ۸ تیم پایانی رسیده است. (جام‌جهانی ۲۰۱۴، یورو ۲۰۱۶، جام‌جهانی ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰)

به‌گفته روبرتو مارتینس، سرمربی بلژیک ۲‌ستاره کلیدی این تیم یعنی ادن آزار و کوین دی‌بروین به‌دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند. کاستانیه هم که در همان بازی اول مصدوم شد.

مینیوله هم مصدوم است. در ترکیب ایتالیا کیه‌لینی و فلورنتزی هنوز کامل خوب نشده‌اند اما احتمالا کیه‌لینی در ترکیب قرار می‌گیرد. پلگرینی تنها غایب قطعی لاجوردی‌هاست.

نبرد شکست‌ناپذیران یورو  | بلژیک طلسم ایتالیا را می شکند؟

ترکیب احتمالی بلژیک(۱-۲-۴-۳) : کورتوا، فرتونگن، فرمائلن، آلدرویرلد، تورگون آزار، اکسل ویتسل، تیلمانس، مونیر، کاراسکو، مرتنز و لوکاکو.

ترکیب احتمالی ایتالیا(۳-۳-۴) : دوناروما، دی‌لورنتزو، بونوچی، کیه‌لینی، اسپیناتزولا، جورجینیو، وراتی، بارلا، کیه‌زا (براردی)، اینسینیه و ایموبیله.

کد خبر 611417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha