مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

پارک بانوان کرمانشاه بالاخره پس از یک دهه وعده و وعید قرار است طی روزهای آینده افتتاح شود.

پارک بانوان

فرحناز چراغی-همشهری آنلاین:

کلنگ بوستان بانوان مهر  سال 91 توسط سید دادوش هاشمی استاندار وقت بر زمین زده شد. این بوستان قرار بود در محل پارک شاهد و با ایجاد تغییراتی بعد از یکسال در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری برسد، اما با وجود نصب تابلوی پارک بانوان در ورودی پارک شاهد با گذشت سال‌ها به نتیجه نرسید. شهرداران مختلف، اعضای شورای شهر، مدیران کل بانوان استانداری و... تلاش کردند پارک بانوان را به مرحله افتتاح برسانند، اما تلاش‌شان بی‌نتیجه ماند. در آخرین بررسی‌ها و تلاش‌ها، عبور قطار شهری از بالای سر آن، کمپ مسافران و وجود نمایشگاه از دلایلی بود که موجب شد محل جدیدی برای پارک بانوان از سوی شهرداری در نظر گرفته شود. 

محل جدید پارک
محل جدید پارک بانوان در شمال شهر کرمانشاه در اطراف بیمارستان حضرت معصومه(س) مساحتی ۷ هزار متری دارد. پیست دوچرخه‌سواری، زمین ورزشی، میز شطرنج، محل نگهداری کودکان و... از مهم‌ترین امکاناتی است که شهرداری برای پارک بانوان کرمانشاه در نظر گرفته. آخرین بار مسئولان وعده داده بودند که پارک بانوان کرمانشاه اواخر سال گذشته افتتاح می‌شود؛ وعده‌ای که این بار کرونا بهانه محقق نشدن آن بود. وعده مشابه چنین بوستانی در شهرستان اسلام آبادغرب نیز سال ۱۳۹۶ داده شد که آن هم البته در حد وعده و کلنگ افتتاحی بر زمین ماند.

افتتاح ویدئوکنفرانسی
حالا شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با همشهری از افتتاح پارک بانوان و چند پروژه دیگر شهری در هفته آینده خبر می‌دهد و می‌گوید: پارک بانوان، پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی و خیابان غذا در سراب طی ویدئوکنفرانسی هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.  
سعید طلوعی با بیان اینکه پارک بانوان شهر کرمانشاه در مساحت 7 هکتار در مجاورت بیمارستان حضرت معصومه (س) ساخته شده است، می‌افزاید: پهنه شمالی شهر کرمانشاه تنها مکانی بود که امکان ساخت پارک بانوان در آن وجود داشت.
شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه عموم بانوان می‌توانند از امکانات این بوستان استفاده کنند، اظهار می‌کند: از کودکان گرفته تا سالمندان می‌توانند از امکانات فراهم شده این بوستان بهره‌مند شود. زمین والیبال، بسکتبال، پینگ‌پنگ، میز مخصوص شطرنج، مسیر مختص پیاده‌روی، مسیر اسکیت و دیگر ورزش‌ها در این بوستان برای استفاده بانوان تعبیه شده است. همچنین در این بوستان امکانات رفاهی چون آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی، نگهبانی و حراست، رختکن، کافی‌شاپ و ساختمان آموزشی فراهم است.

نیاز کرمانشاه به 7پارک بانوان دیگر 
طلوعی با بیان اینکه ایجاد فضایی آرام برای گذراندن اوقات فراغت بانوان از اهداف ساخت این بوستان است، ادامه می‌دهد: حداقل نیاز است ۷پارک برای بانوان کرمانشاه ایجاد شود. زنان کرمانشاهی می‌توانند از ظرفیت‌های این پارک همانند خانه خود استفاده کنند. این بوستان و امکانات آن بر اساس چارچوب‌های دینی و مذهبی مردم ایجاد شده است و یکی از کاملترین پارک‌های بانوان کشور محسوب می‌شود. به گفته وی، در این پروژه تمام سرگرمی‌های فرهنگی و ورزشی، متناسب با خواست و نیاز بانوان و حتی کودکان در نظر گرفته شده تا بانوان کرمانشاهی بتوانند با خیال راحت در این پارک به ورزش و تفریح بپردازند. شهردار کرمانشاه در پایان، از ایجاد پارک مشاهیر و هنرمندان کرمانشاهی نیز خبر می‌دهد.

کد خبر 611166
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha