عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید حضور محمود احمدی‌نژاد در مجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از تحمل نظام دارد.

محمود احمدی نژاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین،‌ محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان گفت که نه در این انتخابات فردی را تایید و نه در آن شرکت می‌کند. فارغ از سوابق سیاسی و مواضع او کمتر از دو دهه پیش از این موضع‌گیری، تحریم انتخابات توسط عضو تشخیص مصلحت نظام از بازی‌های نغز سیاست در ایران است. 

با این وجود حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که حضور محمود احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از استحکام نظام است و وی در این مجموعه نماینده همان ۲ میلیون و ۷۰۰ رای‌ای است که در این دوره با نام وی به صندوق ریخته شده و البته در بین آرای باطله بوده است. 

ترقی در این باره گفت: وجود این نوع عناصر با این نوع موضع‌گیری‌ها در کشور، به خصوص حضور آن‌ها در مجموعه‌ای همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشان‌دهنده استحکام نظام است. 

وی ادامه داد: این که کسانی با این نوع مواضع در درون نظام هستند و نمی‌توانند تزلزلی برای نظام ایجاد کرده و آن را به چالش بکشند، اقتدار و استحکام نظام را می‌رساند چرا که این افراد هضم در نظام هستند. 

ترقی با بیان این که نظام این افراد را در درون خود بدون هیچ مشکلی تحمل و هضم می‌کند، گفت: طبیعی است که وقتی نظام افرادی شبیه ایشان را تحمل کرده است، تحمل ایشان نیز برایش سخت نیست. 

ترقی در ادامه با اشاره به میزان آرای ریخته شده به صندوق در انتخابات ۱۴۰۰ با نام محمود احمدی‌نژاد، گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر به صندوق ریخته شد که البته با توجه به‌عدم وجود ایشان به عنوان کاندیدا، به عنوان آرای باطله منظور شد. 

وی ادامه داد: این میزان آرا نشان داد که در کل کشور طرفداران ایشان چه تعداد هستند و علی‌رغم این همه سر و صدا و داد و فریاد ایشان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در یک جمعیت بالغ بر ۸۰ میلیون نفری طرفدار ایشان هستند که البته حتی در این حالت هم از آرای آقای همتی بیشتر بود. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین تصریح کرد: از سه میلیون و ۷۰۰ هزار آرای باطله در انتخابات اخیر، دو میلیون و هفتصد هزار رای به ایشان داده شده که نشان از پایگاه مردمی کل طرفداران ایشان است و البته این میزان رای نیز عموما به خاطر عملکرد دولت نخست احمدی‌نژاد است نه این که دنباله‌رو مواضع فعلی ایشان باشند. 

ترقی خاطرنشان کرد: این وزن برای خود ایشان نیز تعیین‌کننده است تا بداند با این میزان طرفدار نباید ادعاهای زیادی داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: حضور ایشان و رای و نظرشان در بین یک مجموعه ۴۰ نفری در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندان اثرگذار نیست که نگرانی درباره وضعیت و مواضع ایشان وجود داشته باشد. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد در همان مجموعه هم همان ۲ و میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را نمایندگی کرده و دیدگاه‌های آن‌ها را در مجموعه مجمع تشخیص منتقل می‌کند.

کد خبر 610893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 62
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    24 25
    سلام بنده در روز انتخابات بعنوان ناظر سر یکی از صندوقهای اخذ رای شهری بودم از 905 رای صندوق حدود 45 رای باطله بود که حتی یک مورد به اسم احمدی نژاد نبود .بلکه سفید و یا مخدوش بود به هنگام برگشت از حدود 10 صندوق دیگر که از دوستان ناظر بودند سوال کردم وضعیت آرای آنها هم شبیه صندوق ما بود اما من نمی دانم بر اساس کدام آمار اعلام می کنند احمدی نژاد بیش از 2 میلیون رای داشته .فکر می کنم صرفا براساس حدس و گمان است و این درست نیست.واقعیت چیز دیگری است!...
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      29 19
      چون شما ندیدی یعنی نبوده خب شاید صندوقای دیگه و شهرای دیگه بوده
    • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      27 10
      کاملا" بایشان موافق هستم.در صورتجلسه شمارش آرا آرای باطله به نامه اشخاص جمع زده نمی شود و نمی دانم شاید علم غیب باشد.
  • حامد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    43 2
    لطفا برای مخاطب خود شعور قائل باشید.
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    71 21
    خودتان را سفیه حساب نکنید همه میدانند که اگر احمدی نژاد می أمد ۹۰ درصد آرا مال او بود
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      25 29
      نه بابا!!!!!!
    • صدرصد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      48 9
      درسته یکه تاز وبی رقیب رای واقعی کسب می کرد میلیونها خانواده فقیر صاحب مسکن کرد چیزی که الان ده هزارسال پسنداز کنن بهش نمی رسند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    15 29
    اخباردرموردانتخابات روتمام کنین دیگه بااعصاب مردم بازی نکنین ریس جمهور رایاری کنین
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    23 38
    چرا من باید مجبور باشم بعد از اینهمه سال که از دست احمدی نژاد راحت شدیم قیافش رو تو سایت شما ببینم
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    51 18
    هرچی بود تموم شد رفت دست از سر انتخابات بردارید خیلی درخشان بود هر روز هم درباره ش حرف میزنید
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    22 50
    احمدی نژاد به لطف الهی برای همیشه تموم شد انقدر اسم این بشر رو نیارید
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    22 27
    خوش به حال همتی!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    29 6
    بیشتر طرفدارای دکتر احمدی نژاد یا رای ندادن و یا به رئیسی رای دادن
  • شهریار IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    40 4
    احمدی نژاد هم مثل بقیه رئیس جمهورها هزار تا ایراد داشت که از بعضی هاش اصلا نمیشه صرف نظر کرد ولی به عنوان کسی که در کوران ساخت و ساز و اشتغال زمان احمدی نژاد بودم، به جرات میگم که هزاران بار بهتر از همه رئیس جمهورهای ایران بوده و تنها کسی بود که اگه جرات میکردن تاییدش کنند طرح و برنامه داشت. هر چند که دیگه احمدی نژاد هم تبدیل شد به مرده سیاسی و باید قبول کنه که باید بزنه گاراژ. یادش گرامی و راهش پررهرو باد
  • مهدی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    23 28
    احمدی نژاد کیه؟