یک منبع مطلع عربستانی گفت که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، دستور اعدام پسر عمویش و فرمانده سابق ائتلاف سعودی در یمن را صادر کرده است.

بن سلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده مطالعات خلیج فارس (مستقر در واشنگتن) نوشت که دادگاه نظامی عربستان سعودی حکم اعدام «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز» پسر عموی محمد بن سلمان و فرمانده سابق نیروهای ارتش سعودی در یمن را به اتهام «خیانت بزرگ» صادر کرده است.

این اندیشکده به نقل از یکی از نزدیکان «فهد بن ترکی» نوشت که یکی دیگر از اتهامات او «تلاش برای کودتا علیه ملک سلمان و پسرش محمد بن سلمان» است.

طبق این گزارش پسر عموی بن سلمان و فرمانده سابق ائتلاف سعودی در یمن در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ به همراه پسرش که در ان زمان معاون استانداری «الجوف» بود، به جرم «فساد مالی» بازداشت شدند.

«فهد بن ترکی» که ۶۰ سال سن دارد تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ فرماندهی ستاد عملیات ائتلاف سعودی در یمن را بر عهده داشت. پیش از آن نیز فرماندهی نیروی زمینی عربستان سعودی، فرماندهی یگان چتربازان و نیروی ویژه را در کارنامه خود داشت.


حضور فهد بن ترکی در یمن

نکته دیگر اینکه او داماد «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق سعودی و همسر «نورة بن عبدالله» است و «محمد بن سلمان» در سال‌های گذشته هرچه توانسته از اعضای خانواده عبدالله را زندانی یا تبعید و ثروتشان را تصاحب کرده است.

وبسایت سعودی لیکس نیز نوشته است که افزایش نفوذ «فهد بن ترکی» در میان نظامیان و فرماندهان نظامی سعودی و روابط دوستانه‌اش با قبائل یمنی، موجب نگرانی محمد بن سلمان و توطئه‌چینی علیه وی شد تا جایی دستور بازداشت او را به بهانه فساد مالی صادر کرد.

دو هفته پیش نیز فعالان فضای مجازی و برخی معارضان دولت سعودی نوشتند که «عبدالعزیز الهویرینی» رئیس سازمان امنیت کشور عربستان سعودی و مدیر کل اداره آگاهی بازداشت شده است.

کد خبر 610836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha