وزیر بهداشت از تعیین تعرفه خدمات پرستاری بعد از ۱۴ سال خبر داد و گفت: این تعرفه‌های برای تصویب تقدیم هیات وزیران شد.

کادر درمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز جلسه بسیار مهمی در شورای عالی بیمه داشتیم و تصمیمات مهمی گرفته شد که مردم را در جریان آن‌ها قرار می‌دهم، گفت: با توجه به اینکه بانک شیر مادر در ١١ بیمارستان مناطق محروم داشتیم، قرار شد خدمات برای نوزادان نارسی که در آی‌سی‌یو نگهداری می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار گیرد، برای تغذیه این نوزادان از شیرخشک استفاده می‌شود که باعث می‌شد این نوزادان گرفتاری‌های شدید روده پیدا کنند و حتی در مواردی جان خود را از دست دهند و بیمه هزینه‌های خدمات را تقبل کرد تا فشاری به خانواده‌ها وارد نشود.

کاهش هزینه پرداختی بیماران اورژانسی

وزیر بهداشت با اشاره به پوشش بیمه‌ای تشخیص زودرس سرطان بیان کرد: فرانشیز تشخیص زودرس بیماران سرطانی تصویب شد و اگر بیماران از نظام ارجاع مراجعه کنند، هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

نمکی با بیان اینکه خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح قرار گرفت، توضیح داد: همچنین تست غربالگری NIPT که برای تشخیص ناهنجاری‌های جنینی بود، تحت پوشش بیمه قرار گرفت و این تست سه هزار سقط جنین را کاهش می‌دهد و پوشش بیمه‌ای در زمینه افزایش جمعیت و نگهداری جنین کمک می‌کند.

وزیر بهداشت از کاهش هزینه پرداختی بیماران اورژانسی خبر داد و گفت: پیش از این بیماران بستری موقت در اورژانس ٣٠ درصد هزینه و بیمه‌ها ٧٠ درصد هزینه را پرداخت می‌کردند و از امروز پرداختی بیماران به ١٠ درصد تنزل پیدا کرد و ٢٠ درصد پرداختی از جیب بیماران کاهش پیدا کرد.

تعیین تعرفه خدمات پرستاری به سرانجام رسید

وزیر بهداشت درباره پرستاران هم گفت: آیین‌نامه تعرفه خدمات پرستاری که ١۴ سال روی زمین مانده بود، امروز به تصویب شورای عالی بیمه رسید و تعرفه خدمات پرستاری با کار کارشناسی دقیق مشخص و برای تصویب تقدیم هیات وزیران شد که نشان از پاسداری خدمات پرستاران است.

نمکی گفت: البته با هیچ عامل و انگیزه‌ای نمی‌توان این خدمات و حماسه‌ها را جبران کرد و امیدواریم پرستاران این موضوع را به نشان قدردانی دولت و کارگزاران نظام بدانند و از طرفی همانطور که رهبر انقلاب دستور داده بودند، تعیین تعرفه خدمات پرستاری به سرانجام رسید تا از این طریق توانسته باشیم، انجام وظیفه کنیم.
 

کد خبر 610530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha