همشهری آنلاین: وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای کشته شدن 10 سرباز فرانسوی را در شهرستان سروبی ولایت کابل در حمله طالبان محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه گفته شد، این سربازان تحت فرماندهی نیروهای بین‌المللی کمک کننده به امنیت افغانستان (ایساف) که مشغول تامین صلح و بازسازی این کشور بودند، جان خود را از دست دادند.

سروبی در 50 کیلومتری شرق کابل واقع است و براساس اعلام وزارت دفاع افغانستان درحال حاضر نبرد شدیدی در منطقه "اوزبین" شهرستان مزبور با شورشیان ادامه دارد.

در بیانیه وزارت خارجه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان تاکید شد که چنین اعمالی تصمیم جامعه جهانی را در مبارزه با تروریسم و گروه های دهشت افکن در افغانستان استوارتر می‌سازد.

دفتر مطبوعاتی نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان امروز اعلام کرد که در درگیری‌های اوزبین سروبی در شرق این کشور در 24 ساعت گذشته 10 سرباز خارجی کشته و 21 نفر هم زخمی شدند.

براساس اعلام ناتو شمار نیروهای فرانسوی در این کشور یکهزار و 670 نفر می‌باشد.
تلفات سنگین به سربازان فرانسوی درحالی اعلام شد که قرار است ظرف چند ساعت آینده نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه برای تقویت روحیه فرماندهان و سربازان کشورش وارد کابل شود.

کد خبر 61047

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز