سپاهان برای بازگشت به صدر نیاز به شکست فولاد در اهواز دارد؛ اتفاقی که در این فصل هرگز رخ نداده است.

نکونام و نویدکیا

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر امشب با انجام ۲ بازی در تهران و اهواز به پایان می‌رسد. در تهران تیم پیکان میزبان نفت مسجدسلیمان است و در این بازی که از ساعت ۱۹:۵۰ آغاز خواهد شد ۲ تیم همسایه و هم‌امتیاز به مصاف هم می‌روند. پیکان و نفت هر ۲ با ۲۷ امتیاز در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم قرار دارند. البته پیکان با ۳ امتیاز بازی با سایپا، ۳۰ امتیازی شده بود اما به حکم کمیته انضباطی در آن بازی ۳ بر صفر بازنده شد. پیکان از ۵ بازی اخیر فقط ۳ امتیاز به‌دست آورده و در مقابل، نفت مسجدسلیمان که با ورود محمود فکری از ۳ بازی ۷ امتیاز گرفته بود هفته گذشته در بازی عقب‌افتاده‌اش مقابل فولاد بالاخره طعم شکست با سرمربی جدیدش را چشید. بازی رفت پیکان و نفت در مسجدسلیمان با تک‌گل فرزاد حاتمی به سود پیکان تمام شد.

میهمان صدرنشین، میزبان شکست‌ناپذیر

اما حساس‌ترین بازی امشب و یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته ۲۴ مصاف فولاد و سپاهان است که نقش بسیار زیادی در تعیین قهرمان این فصل خواهد داشت. سپاهان و پرسپولیس که رقابتی میلی‌متری را در صدر جدول دنبال می‌کنند، هردو در هفته‌های باقیمانده باید در اهواز به مصاف فولاد بروند و احتمالا این سخت‌ترین بازی هر دو تیم در باقیمانده مسیر قهرمانی خواهد بود. پرسپولیس ۲ روز قبل بازی این هفته‌اش را به‌سختی از مس رفسنجان برد و حالا سپاهان برای بازپس‌گرفتن صدر جدول باید در اهواز از سد شاگردان نکونام بگذرد. اما فولاد در این فصل هرگز در خانه خودش شکست نخورده و به همراه پرسپولیس یکی از دوتیمی است که در خانه‌اش شکست‌ناپذیر بوده است.

حاصل ۱۱ بازی فولاد در اهواز ۷ برد و ۴ مساوی است که این تیم را بعد از پرسپولیس به دومین میزبان موفق این فصل بدل می‌کند. با فقط ۳ گل خورده در اهواز، تیم نکونام صاحب بهترین خط دفاعی لیگ در بازی‌های خانگی هم هست. فولاد حتی در بازی رفت در اصفهان هم به سپاهان نباخت و شاگردان محرم نویدکیا را با تساوی  یک-یک در ورزشگاه نقش‌جهان متوقف کرد. البته سپاهان هم بهترین تیم لیگ در بازی‌های خارج از خانه است و با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۱ بازی غیرخانگی تنها تیم لیگ است که توانسته در میهمانی‌ها به میانگین بالای ۲ امتیاز از هر بازی برسد. مصاف نویدکیا و نکونام، ۲ هافبک مؤثر فوتبال ایران در سال‌های گذشته تأثیر فراوانی بر معادلات قهرمانی در پایان فصل خواهد داشت. شاید قهرمان ایران تیمی باشد که بتواند در اهواز نتیجه بهتری مقابل فولاد بگیرد.

کد خبر 610350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha