مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری از ۳ میدانگاه امیرکبیر، خورشید و ارامنه دولاب گفت: تلاش می‌کنیم دو میدانگاه دیگر را در منطقه ۱۰ و ۱۸ تا پیش از پایان این دوره از مدیریت شهری به بهره برداری برسانیم.

حاجی علی اکبری

به گزارش همشهری آنلاین، کاوه حاجی علی اکبری امروز در مراسم بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب، اضافه کرد: این پروژه صرفاً یک میدانگاه نیست که به صورت منفرد و مجزا عمل کند بلکه زنجیره‌ای از فضاهای فرهنگی به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه خیابان ۱۷ شهریور از روی تونل امیرکبیر آغاز می‌شود و میدانگاه امیرکبیر را شکل می‌دهد، گفت: سپس با گذر از خیابان کرمان به مجموعه آرامستان‌های دولاب منتهی می‌شود.   پس از نزدیک به ۲۵ سال از روند تعریض خیابان کرمان می‌گذرد؛ تعریضی که هیچ وقت قرار نبود به نتیجه برسد. در نهایت این طرح تعریض در کمیسیون ماده ۵ حذف شد تا شهروندان بیش از دو دهه به تعیین تکلیف و یک آرامش ضمنی برسند.

حاجی علی اکبری ادامه داد: با عدم تعریض خیابان کرمان، در هزینه‌های مدیریت شهری صرفه جویی شد و امکان احتمال آسیب رسیدن به آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی از بین رفت.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران؛ اگر تعریض خیابان کرمان اتفاق می‌افتاد بخشی از شمال  مجموعه آرامستان‌های دولاب در اجرای طرح تعریض از بین می‌رفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تصریح کرد: هرچند فضاهای شهری، کالبد ارزشمند و با کیفیتی داشته باشند اما تا زمانی‌که فعالیت در آن‌ها وجود نداشته باشد، به هدف اصلی خود نمی رسند. فعالیت، در واقع روح فضای شهری است و هر فضای شهری با فعالیت‌هایی که در آن رخ می‌دهد، تعریف می‌شود. از این رو باید امکان فعالیت و حضور برای تمامی گروه‌های سنی در تمامی ساعات شبانه در فضاهای شهری وجود داشته باشد.

حاجی علی اکبری با اشاره به بهره برداری از میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب، بیان کرد: این سومین میدانگاه از پنج میدانگاهی بود که در برنامه مصوب شورای اسلامی شهر تهران تعهد به اجرای آن داشتیم. تاکنون سه میدانگاه امیرکبیر، خورشید و ارامنه دولاب به بهره برداری رسیده است. همچنین تلاش می‌شود که با سرعت دو میدانگاه دیگر در منطقه ۱۰ و ۱۸ در همین دوره مدیریت شهری به بهره برداری برسد.

کد خبر 609713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha