مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

سیستان و بلوچستان دارای ۳ معدن طلاست که یکی از آن‌ها در منطقه خارستان قرار دارد اکنون بخش عظیمی از طلا در این مجموعه شناسایی شده و در دست مطالعه است.

معدن طلا

به گزارش همشهری آنلاین، استاندار سیستان و بلوچستان در این باره اظهار کرد: به‌دلیل ظرفیت بالای معادن طلای استان در آینده نه چندان دور شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد تفتان راه اندازی خواهد شد.

احمدعلی موهبتی ارزش معدن خارستان بیش از ۳ هزار ملیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۳ آتشفشان درشرق فلات ایران وجود دارد که ۲ مورد از آن در ایران و یک مورد نیز در پاکستان واقع است که اطراف این‌ها بستر مناسبی برای کانی‌های فلزی به‌ویژه طلاست که مطالعات بسیار خوبی توسط صنعت و معدن و تجارت برای آن انجام شده است.

موهبتی بیان کرد: همچنین چند معدن مس در سیستان و بلوچستان فعال شده و چند معدن در دست انجام است، مجموعه کامل در حوزه مس امسال کلنگ زده خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین معادن مس سیستان و بلوچستان در شمال استان مطالعاتش نهایی شده و پروانه بهره‌برداری صادر و به بخش واگذاری آن در مرحله مزایده است.

گواهی کشف بزرگ‌ترین معدن طلای ایران در بهمن‌ماه سال ۹۹ در استان  سیستان و بلوچستان به نام شرکت توسعه معادن پارس تأمین صادر شد.

طبق گواهی کشف صادره، معدن مادافتی با میزان ذخیره قطعی کانسنگ طلا ۲۴ میلیون تن با متوسط عیار ۱.۰۶ گرم بر تن و ذخیره احتمالی ۴۸ میلیون تن طلا از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور است.

اکتشافات محدوده خارستان- بیداستر با هزینه بالغ ۳۰۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۵ شروع شده و تاکنون بیش از ۱۹ هزار متر حفاری مغزه‌گیری در این محدوده انجام شده است.

اکتشافات تکمیلی و احداث کارخانه استحصال طلا فاز اول و فاز دوم با ظرفیت سالیانه ١.٥ میلیون تن کانسنگ تا پایان سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد.

کد خبر 609642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha