مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار تصویری از هشتمین پرواز موفقیت آمیز بالگرد مریخی "نبوغ" خبر داد.

بالکرد مریخی ببوغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا با انتشار تصویری نوشت: پرواز موفقیت آمیز دیگر نبوغ. بالگرد مریخی نبوغ هشتمین پرواز خود را روز دوشنبه انجام داد. این بالگرد به مدت ۷۷.۴ ثانیه پرواز کرد و ۱۶۰ متر به سمت یک محل فرود جدید که در فاصله حدود ۱۳۳.۵ متر از مریخ نورد استقامت قرار دارد، طی کرد و سایه خود را در این تصویر ثبت کرد.

"نبوغ" در تدارک هشتمین پرواز در مریخ است

این بالگرد "مریخی" تاکنون هشت پرواز موفق در سیاره سرخ داشته است و با کمک دوربین‌های خود موفق به ثبت تصاویر جذابی شده است. در تنها پروازی که این بالگرد با مشکل مواجه شد پرواز ششم بود که در نهایت در آن نیز با موفقیت فرود آمد. بالگرد مریخی نبوغ در پرواز ششم خود یک ناهنجاری را تجربه کرد اما با موفقیت توانست فرود آید.

«هاوارد گریپ»از بخش رهبری بالگرد نبوغ آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا در آن باره گفت: در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت اما چند ثانیه نبوغ دچار یک اشکال شد که جریان تصاویر را از دوربین ناوبری آن به رایانه داخلی آن قطع کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که خطایی در خط تصاویر منتقل شده توسط دوربین ناوبری نبوغ رخ داده است. این باعث از بین رفتن یک تصویر واحد شد.

کد خبر 609586
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha