بیست‌ششمین دوره نمایشگاه الکامپ قرار است از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود.

الکامپ

به گزارش همشهری آنلاین این نمایشگاه به گفته برگزارکنندگان آن، بزرگ‌ترین رویداد فناوری در عرصه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد ایران است. یکی از بخش‌های جانبی اما مهم الکامپ که طی سال‌های اخیر سروشکلی سازمان‌یافته به خود گرفته، الکام‌استارز است که همزمان با این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

کاوه ثروتی، مدیر برگزاری الکام‌استارز، درباره رویداد نمایشگاهی امسال می‌گوید: «الکامپ و الکام‌استارز قرار است تخصصی‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود. قصد داریم در راستای حفظ پروتکل‌ها و مقابله با شیوع کرونا، نمایشگاه را خلوت‌تر از  گذشته برپا کنیم اما بر کیفیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بیفزاییم. یعنی دیگر خبری از شرکت‌هایی که گستره‌ای وسیع از خدمات و محصولات را ارائه می‌کنند، نخواهد بود و در عوض شرکت‌هایی که فعالیتشان تخصصی‌تر است، حضور خواهند یافت.»

  افزایش رقم جوایز الکام‌پیج

 به گفته ثروتی، الکام‌پیچ، آوردگاه سرمایه و اتاق شتاب، بخش‌های مختلف الکام‌استارز امسال را تشکیل می‌دهند. کانترهای استارتاپی و تینو استارز (بخش دانش‌آموزی) نیز قرار است به الکام‌استارز امسال افزوده شوند. ثروتی می‌گوید تا امروز استقبال خوبی از نمایشگاه شده و شرکت‌های زیادی در آن ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام‌ها به‌خصوص در بخش استارتاپی کماکان ادامه دارد. او تأکید می‌کند: «تا هفتم تیرماه مهلت ثبت‌نام وجود دارد. از همه شرکت‌هایی که به شکل تخصصی در حوزه صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال فعالیت می‌کنند، دعوت می‌کنم از این فرصت استفاده و در نمایشگاه حضور پیدا کنند.»

مدیر برگزاری الکام‌استارز می‌گوید سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت خود را از این نمایشگاه اعلام کرده‌اند و جوایزی را برای بخش‌های مختلف الکام‌استارز در نظر گرفته‌اند که جزئیات آن در آینده مشخص خواهد شد اما از نظر رقم نقدی جوایز، امسال یک رکورد در الکام‌استارز رقم خواهد خورد.

به گفته ثروتی در این نمایشگاه که به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار می‌شود، گفت‌وگوهای تخصصی با فعالان و چهره‌های تاثیرگذار استارتاپی درنظر گرفته شده و در حوزه‌هایی چون رمزارزها، سلامت و کرونا، جامعه‌شناسی نوآوری و... نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

  یک بخش تازه: استارتاپ‌ها و ایران

ثروتی به بخش تازه الکام‌استارز با نام ایران‌استارز اشاره می‌کند که قرار است در قالب یک کار جامعه‌شناسانه به بررسی و واکاوی رابطه استارتاپ‌ها و جامعه بپردازد و با همفکری 50 صاحب‌نظر حوزه‌ فرهنگ، اجتماع و هنر  «نقش استارتاپ‌ها در آینده ایران» را تبیین کند.

ثروتی در پایان تأکید می‌کند وضعیت خاص کشور و شیوع بیماری را حتی در جانمایی غرفه‌ها و کانترها نیز لحاظ کرده‌اند و امسال تمرکز نه بر جذب حداکثری که بر جذب مخاطب خاصی است که بیشترین ارتباط را با این فضا دارد و می‌تواند بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشد.

کد خبر 609526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha