مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

شهردار: تکمیل و تجهیز تفرجگاه سه‌چنار نقش تاثیرگذاری در توقف مسافران و زائران مشهد مقدس در میامی دارد.

میامی سمنان

اشکان جهان‌آرای-همشهری آنلاین:

نبود یک پارک شهری مناسب در میامی و بی‌توجهی به ایجاد زیرساخت‌های تفریحی در این شهر، طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از انتقادهای جدی شهروندان و حتی روستاییان این شهرستان مطرح است. تفرجگاه سه‌چنار میامی یکی از فضاهای تفریحی این شهر است که به گفته شهروندان با توجه به وضعیتی که دارد، هیچ شباهتی بین این محوطه و یک تفرجگاه در تعریف واقعی آن دیده نمی‌شود. اما مسئولان این شهر می‌گویند قرار است به زودی بخشی از ظاهر این تفرجگاه تغییر کند و زیرساخت‌هایی به آن اضافه شود.

شهرستان میامی سال ۱۳۹۰ از شاهرود جدا و مستقل شد. این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۸۸ درصد آن در روستاها سکونت دارند. از این نظر میامی بیشترین ضریب روستانشینی کشور را دارد و گفته می‌شود که میزان محرومیت در این شهرستان بالاست. اما از نظر شهروندان ساکن میامی، میزان برخورداری آنها نیز تفاوت چندانی با روستاییان ندارد.

«محمدرضا محسنی» یکی از شهروندان ساکن میامی از نبود فضای تفریحی در این شهر انتقاد می‌کند و می‌گوید: شهروندان میامی تقریبا هیچ فضایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت در روزهای تعطیل ندارند. یک محوطه معروف به تفرجگاه در این شهر وجود دارد که از حدود دو دهه پیش تا کنون هیچ زیرساخت تفریحی مناسبی در آن ایجاد نشده است. بارها نسبت به این موضوع انتقاد کردیم. اما هیچ کسی رسیدگی نکرد و ۲۰ سال است که این محوطه بدون هیچ زیرساخت تفریحی رفاهی مناسبی به تفرجگاه معروف است.

علاوه بر این که در این فضای تفرجگاهی، زیرساخت تفریحی مشخصی وجود ندارد، چند پروژه نیمه‌کاره نیز در اطراف آن دیده می‌شود. بنایی به عنوان حسینیه و پروژه‌ای مربوط به مقبره شهدای گمنام که هر دو نیمه‌کاره هستند و این موضوع نیز بر انتقادهای شهروندان میامی نسبت به بی‌توجهی به تنها تفرجگاه این شهر افزوده است. این موضوع را فرماندار میامی نیز تأیید می‌کند و می‌گوید: تفرجگاهی در جنوب شهر میامی داریم که ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به محل استراحت موقت یا تفریح شهروندان است. این فضا چند سال پیش نیز به حضور شهدای گمنام متبرک شد. یک حسینیه به نام حسینیه شهدا هم در کنار این تفرجگاه به صورت نیمه‌کاره وجود دارد.

تفرجگاه سه‌چنار میامی تجهیز می‌شود

احمد ملایری دلیل نیمه‌کاره ماندن دو پروژه در این محوطه را کمبود اعتبار بیان می‌کند و درباره ایجاد فضای مناسب برای تفریح شهروندان میامی در این نقطه از شهر می‌گوید: خوشبختانه شهرداری میامی اعتباراتی را برای این تفرجگاه اختصاص داده و در حال انجام برخی اقدامات است. اخیراً نیز طرح خوبی توسط شهرداری آغاز شده که طی آن قرار است آبشاری مصنوعی در کنار مقبره شهدا ساخته و امکانات و زیرساخت‌های رفاهی برای شهروندان به این محوطه اضافه شود.

وی به توجه ویژه استانداری به رفع این مشکل شهروندان میامی اشاره می‌کند و می‌افزاید: در چند نوبت مبالغی را برای اجرای پروژه‌های مد نظر در اختیار شهرداری قرار دادیم و باز هم کمک خواهیم کرد. ضمن این که اسفند پارسال استاندار و معاون عمرانی استانداری ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در این محوطه اختصاص دادند. تکمیل حسینیه شهدا توسط خیران در حال پیگیری است و ساخت مقبره شهدای گمنام نیز باید توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شود. اما ساخت پارک و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی در تفرجگاه سه‌چنار بر عهده شهرداری این شهر است که به گفته شهردار گام‌های مناسبی برای تحقق این هدف توسط شهرداری برداشته شده است.

«علی‌اکبر محمدی» از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از فاز نخست تفرجگاه سه‌چنار در پاییز امسال خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: برای این تفرجگاه ۲۲ هکتاری طرح توسعه و تجهیز مناسبی توسط شهرداری در نظر گرفته شد که طبق برنامه قرار است در چهار فاز اجرا شود. فاز نخست آن ایجاد آبشار مصنوعی و تعبیه برخی زیرساخت‌های اولیه تفریحی برای شهروندان است که آغاز شده و امیدواریم با روند موجود پاییز امسال به بهره‌برداری برسد و شهروندان و مسافران بتوانند از آن بهره‌مند شوند.وی خاطرنشان می‌کند: در طرح تفرجگاه سه‌چنار همه زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی مانند دریاچه مصنوعی، فضای بازی، کومه‌های اقامتی، رستوران، رستوران غار زیر آبشار، امکانات بهداشتی و مسیر پیاده‌روی در نظر گرفته شده است. اما اجرای این طرح به زمان و اعتبارات زیادی نیاز دارد.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: طبق برنامه زمان‌بندی اولیه در صورت تأمین اعتبار، طرح مد نظر در چهار فاز و طی چهار سال قابل اجراست که فعلا فاز نخست آن را آغاز کرده‌ایم. تلاش ما این است که در پاییز این فاز را تکمیل کنیم.
محمدی به نقش تکمیل و تجهیز این تفرجگاه در توقف مسافران و زائران مشهد مقدس در میامی اشاره می‌کند و می‌گوید: جای خالی چنین فضایی در میامی برای شهروندان و مسافران احساس می‌شود. پس از سال‌ها بلاتکلیفی، توانستیم گام نخست این طرح را برداریم و امیدواریم که در دوره بعدی مدیریت شهری به سرانجام برسد.

کد خبر 609460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha