منتخب مردم تهران در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران درباره کاندیدا شدن برای ریاست شورا در این دوره گفت: برای ریاست شورا تابع دوستان و اعضا خواهم بود.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی چمران در نشست خبری‌اش در خصوص تصمیم گیری برای شهردار آینده تهران اضافه کرد: در مورد شهردار آینده شورا و همه اعضا با هم تصمیم بگیرند. قطعا از این به بعد باید به این موضوع فکر کنیم. تا بحال به آن فکر نکردیم و دلیلی هم نداشت فکر کنیم چرا که تکلیف اعضای شورا مشخص نبود و از اسامی هم نمی خواستیم سوء استفاده کنیم.

مدیران کارآمد باید به کار خود ادامه دهند

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص نگرانی از برخی جابجایی ها در سطح مدیران شهرداری تهران با روی کار آمدن ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: در ارتباط با مدیران کسانی که توانمند باشند باید به کار خود ادامه دهند. قطعا باید از تجربه و توانمندی افراد استفاده کنیم. اینکه همه افراد عوض شوند کار درستی نیست. این موضوع در جهت شفافیت هم قابل تعریف است. فردی که می آید و آبدارچی خود را عوض می کند یعنی چیزی دارد که می خواهد کسی نفهمد. لذا شفافیتی در این مسیر وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص تامین منابع مالی مدیریت شهری و بهره گیری از ساخت و سازها برای تامین منابع مالی گفت: هم اکنون بودجه فعلی شهرداری تهران بر اساس ۶۵ درصد تامین از محل ساخت و سازها تدوین شده، البته بسیار خوب است که تامین منابع مالی از این بخش نباشد اما شهرداری ها در کشور درآمدهای پایدارشان به تصویب نرسیده است.

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شهید مصطفی چمران امروز زنده بود آیا به شما رای می داد یا خیر؟ گفت: قطعا به من رای می داد چرا که شهید چمران فردی احساسی و بسیار صمیمی بود و به بنده نیز علاقه زیادی داشت. گاهی در جبهه که احساس خطر می کرد به دلایلی من را از منطقه دور می کرد. در روز شهادت ایشان من تا سوسنگرد همراه ایشان بودم و اگر در ادامه نیز با ایشان می رفتم در کنار ایشان قرار می گرفتم. بعدها من فهمیدم که شهید مصطفی چمران نمی خواست در موقع شهادت من همراهشان باشم.

اولویت پروژه های تهران

منتخب مردم تهران در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص اولویت پروژه های شهر تهران که توسط شورای بعدی انجام خواهد شد، گفت: قطعا پروژه های نیمه تمام باید تمام شوند و طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم. در پروژه های عمرانی و فرهنگی برنامه ریزی های قبلی را مرور خواهیم کرد و به صورت مشترک برنامه های جدید را به اجرا خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهرداری های کل کشور برخی شهرداری ها به صورت قومی قبیله ای اداره می شوند یعنی با آمدن مدیری جدید، فرد افراد و قوم خود را وارد مجموعه می کند و شهردار بعدی نیز نمی تواند این افراد را به دلیل بیمه و سایر مسائل بیرون کند. قطعا این روش درستی نیست و در هر دوره ای که انجام شده پذیرفته نیست. در شهرداری نیرو به حد کافی وجود دارد مگر در برخی امور تخصصی که باید افراد متخصص مرتبط را به کار بگیریم. مدیر باید بتواند از نیروهای خود کار بگیرد. مثل امروز که پروانه ای صادر نمی شود قطعا کاری هم وجود ندارد و نصف نیروها مازاد هستند اما اگر فعالیت وجود داشته باشد می توان از این نیروها استفاده کرد.

ارتباط خوب با منتخب ریاست جمهوری

چمران درباره ارتباط خود با رئیسی منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: من با ایشان چه در زمانی که در آستان قدس رضوی بودند و چه در زمانی که در قوه قضائیه حضور داشتند ارتباط خوبی داشتم. ان شاءالله این ارتباطات خوب در موضوع مدیریت شهری و دولت نیز ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کاندیدا شدن برای ریاست شورای شهر تهران در دوره ششم گفت: برای ریاست شورا تابع دوستان هستم.

چمران در تشریح برنامه های شورای ششم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در گذشته هر جایی که به نام شهیدی نامگذاری می شد ابتدا در کمیسیون نامگذاری بررسی و در مرحله بعد به صحن شورا آورده می شد. نامگذاری بزرگراه صیاد شیرازی در دوره دوم شورا نیز به همین ترتیب انجام شد. لذا در دوره ششم نیز برای نامگذاری اگر خانواده شهید راضی باشند چه شهید بانو و چه شهید مرد استمرار خواهد داشت.

وی درباره مصوبه برج باغ که در دوره پنجم شورا به خانه باغ تبدیل شد، گفت: قطعا مصوباتی که تصویب می شود کسی آن را لغو نمی کند اما در مواردی که به نفع مردم است حتما تصحیح انجام خواهد شد.

برنامه های شورای ششم درباره شفافیت

وی در خصوص برنامه شورای ششم در حوزه شفافیت نیز گفت: آنچه که قبلا در این حوزه انجام داده بودیم و آنچه که در دوره پنجم به صورت کارآمد و موثر انجام شده مورد استفاده قرار می گیرد و ادامه می یابد. البته ما به دنبال شفافیت واقعی هستیم.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص بهره گیری از نیروهای جوان برای شورای عالی استان ها نیز، گفت: فعلا نمی شود در مورد شورای عالی استان ها فکر کرد. چرا که این شورا شش ماه بعد تشکیل می شود و البته بسیار مهم است و باید برنامه خوبی تدوین شود. فقط تهران هم نیست و این شورا مربوط به کل کشور است. فردی باید آنجا مستقر شود که ارتباط خوبی با دولت و مجلس داشته باشد.

چمران در خصوص ارتباط خوب مدیریت شهری با دولت و حل مسئله اخذ سهم دولت در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: در عموم کشورها حمل و نقل های سنگین مثل مترو در اختیار دولت است و پس از ساخت به شهرداری تحویل داده می شود اما در کشور ما وقتی دولت می خواهد بودجه را تصویب کند ۴۰۰ میلیارد تومان برای مترو اختصاص می دهد. این در حالی است که در سال آخر که ما در شورا حضور داشتیم ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای مترو گذاشتیم و دولت ۴۰۰ میلیارد تومان برای مترو تصویب کرد که نهایتا ۶۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد. به این ترتیب دولت ها سهمیه و نه یارانه برای مترو می پردازند.  

ایجاد مرکز پژوهش های شورا

چمران در خصوص مرکز مطالعات شهرداری تهران نیز گفت: در این مرکز پروژه هایی تعریف می شد که توسط اساتید انجام می گرفت و نتیجه آن به شهرداری داده می شد، اما ما تصویب کردیم این پروژه ها باید حتما در شورا به تصویب برسد تا پروژه هایی باشند که به درد مدیریت شهری می خورند. همچنین در شورا نیز مرکز پژوهش هایی ایجاد کردیم که البته دوستان در دوره پنجم آن را منحل کردند. ما از بیرون و توسط کادر علمی خارج شورا و شهرداری استفاده کردیم تا بار مالی کمتری داشته باشد. این افراد نیز حدود شش نفر بیشتر نبودند اما نتیجه کار آنها در تصمیمات شورا بسیار موثر و خوب بود. احیای دوباره این مرکز پژوهش ها بستگی به تصمیم دوستان در دوره ششم دارد.

کد خبر 609431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha