مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

مسئول کمیته یوگا هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت: یوگا باعث آرامش بخشی افراد می‌شود.

yoga - یوگا - ورزش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رویا نیک نیا مسئول کمیته یوگا هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه به مناسبت ۲۱ ژوئن روز جهانی یوگا با بیان اینکه از حدود هفت سال پیش این روز به نام روز جهانی یوگا نام‌گذاری شد، اظهار کرد: در یازدهم دسامبر سال ۲۰۱۴ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ۲۱ ژوئن که طولانی‌ترین روز در نیمکره شمالی است به نام روز جهانی یوگا نامگذاری شد و امسال هم شعار «سلامتی، شادی و هماهنگی» برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: چند روز بعد یعنی در ۲۷ دسامبر نخست وزیر هند در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص نام‌گذاری روز جهانی یوگا سخنرانی کرد و طی سخنان خود یوگا را هدیه‌ای گرانبها از سنت هند خواند.

مسئول کمیته یوگا استان یوگا را در برگیرنده اتحاد ذهن و جسم، فکر و عمل و بایدها و نبایدها دانست و افزود: یوگا تنها یک ورزش نیست، بلکه علم زندگی و یک راه بهتر زیستن است. یوگا هارمونی بین بدن انسان و طبیعت است که رویکردی به سمت سلامتی و تندرستی دارد.

وی با بیان اینکه یوگا کشف احساس یکی بودن با طبیعت و دنیاست، گفت: تمرینات یوگا طوری طراحی شده که افرادی که آن را  دنبال می‌کنند، بسیار انعطاف‌پذیر هستند و با شرایط خود در زندگی منطبق می‌شوند.

نیک نیا به انتخاب ۲۱ ژوئن برای نامگذاری روز جهانی یوگا هم اشاره کرد و گفت: طولانی ترین روز را در نیمکره شمالی در ۲۱ ژوئن داریم که نشانه های خاصی در قسمت‌های مختلف دنیا دارد و از طرف دیگر، در یوگا انقلاب تابستانی نشان یک سنت قدیمی در هند است. وی تصریح کرد: همچنین طبق باورها  اولین آموزش‌های یوگا توسط یکی از اساتید بزرگ آن در چنین روزی شروع شده است.

مسئول کمیته یوگا کرمانشاه تاکید کرد: براین اساس است که زمانی که طرح نام‌گذاری روز جهانی یوگا در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد، توسط ۱۹۳ کشور عضو آن مورد تصویب قرار گرفت که تاکنون بین مصوباتی که در این سازمان بوده بالاترین رای موافق را کسب کرده است.

وی در ادامه درخصوص فواید این ورزش هم گفت: سیستم جامع علمی و عملی یوگا سیستمی است که روی ذهن و جسم کار می‌کند، برخلاف بسیاری از رشته‌های ورزش که وقتی فرد تمرینات آنها را  انجام می‌دهد، هیچ آگاهی روی انجام آن تمرینات ندارد، در یوگا تمام تمرینات باید با آگاهی و همراه با تنفس باشد.

نیک نیا آرامش بخشی، تناسب اندام، بهبود گردش خون، فشار خون، کمک به یادگیری تنفس درست، استقامت قلب و عروق، کمک به افزایش سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از پیری زودرس، بهره‌گیری از سیستم جامع سلامت، بهترین روش برای زیستن، را از دیگر فواید یوگا دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یوگا دارای هشت فراز است، گفت: مرحله اول یوگا پرهیزکاری است که در آن ستم نکردن، صداقت و راستگویی، امانتداری و دزدی نکردن، عدم وابستگی به دگیران، نداشتن حرص و طمع و کنترل انرژی جنسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسئول کمیته یوگا استان فراز دوم یوگا را واجبات دانست و افزود: این مرحله شامل پاکیزگی و نظافت، قناعت و خرسندی، ریاضت و تسلط بر خویشتن، تعمیق و مطالعه، عبادت پروردگار و تمرکز روی حقیقت خداوندی است.

وی با بیان اینکه فراز سوم یوگا حرکات یوگا یا آساناها (حرکات بدنی) و فراز چهارم حرکت و کنترل تنفس است، گفت: در مرحله پنجم کنترل و تنفس را داریم، به این معنا که زمانی که حرکتی را انجام می‌دهیم، دم و بازدم را کنترل کنیم و آگاهی را روی بخش‌های جسم ببریم. در خود فرو رفتن و تجرد از دنیای خارج و آزاد کردن خویش از اسارت حواس را داشته باشیم.

نیک نیا افزود: تمرکز افکار به مفهوم ثابت نگاه داشتن فکر روی یک نقطه یا یک موضوع، تعمیق و تفکر به مفهوم تفکر عمیق و مشاهده و مراقبه احوال درون و در نهایت فنای فی الله به معنای اینکه همه عشق‌ها و دوست داشتن‌ها به طرف روح الله باشد فرازهای ششم تا هشتم یوگا هستند.

کد خبر 609158

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha