مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا آماده مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای کره شمالی است گفت که منتظر یک سیگنال شفافتر از سمت پیونگ یانگ هستیم.

جیک سالیوان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز»گفت: آمریکا آماده مذاکره با کره کره شمالی در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور است اما منتظر یک سیگنال شفافتر از جانب پیونگ یانگ است. 

روز جمعه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در  جلسه حزب حاکم این کشور بر ضرورت آمادگی هم برای گفت‌وگو و هم رویارویی بخصوص آمادگی کامل برای رویارویی با آمریکا تاکید کرد.

اظهارات کیم بعد از آن بیان شده که اعضای هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن اوایل هفته در نشست خود از کره شمالی خواستند برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش را کنار بگذارد. آنها همچنین از پیونگ‌یانگ خواستند به میز مذاکره بازگردد و به آنچه مقررات حقوق بشری خواندند، احترام بگذارد.

سالیوان در ادامه افزود: زمان نشان خواهد داد. آنچه که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته این است که واشنگتن برای مشارکت در مذاکرات اصولی با پیونگ یانگ برای حل چالش برنامه هسته‌ای این کشور و در نهایت خلع سلاح کامل شبه جزیره کره شرکت کند. ما منتظر سیگنالهای واضح‌تر از طرف کره شمالی هستیم. 

براساس گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی می‌گویند که هیچ جایگزینی برای دیپلماسی در زمینه تحقق خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره وجود ندارد. 

در ماه مه گذشته، جو باین از عزم خود برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سخن گفته بود. «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کرده و دیگر بر سیاست چانه زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد. 

اظهار نظر درباره مذاکرات با کره شمالی درحالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت رودررو با رهبر کره شمالی دیدار و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال رفع تحریمها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به دلیل زیاده خواهیهای آمریکا به بن بست رسید و ناکام ماند.

کد خبر 609008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha