رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: در طی یک هفته گذشته به طور میانگین در هر یک ساعت، ۲۴ نفر از مبتلایان جدید بیماری کرونا مورد شناسایی شدند.

موج بيماري كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سید محمد هاشمی شهری گفت: تعداد موارد مثبت جدید روزانه به بیش از ۷۰۰ مورد در روز افزایش یافته و متاسفانه پیش‌بینی می‌شود روند ابتلا در هفته آتی نیز تشدید شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد رکورد شکنی تعداد مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در استان بوده‌ایم، به‌طوری‌که در این هفته ۳۹۵۰ مبتلای جدید در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه ۲۹ خرداد نیز با شناسایی ۳۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان تعداد کلّ موارد مثبت در استان به ۴۵ هزار و ۴۱۷ نفر رسیده‌است.

نگرانی استاندار از افزایش آمار مبتلایان به کرونا  

استاندار سیستان و بلوچستان هم اظهار کرد: با توجه به نگرانی جدی از رشد فزاینده تعداد بیماران کرونایی به ویژه در مرکز استان و پیش‌بینی افزایش آمار کنونی طی روزهای آینده، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد، بر اساس امکانات و تجهیزات در اختیار آمادگی کامل را داشته باشند.

احمدعلی موهبتی دیروز شنبه ۲۹ خرداد در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور و سایر اعضای ستاد امروز شنبه برگزار شد طی سخنانی گفت: تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اعم از دولتی و خصوصی موظفند آمادگی کامل را برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی احتمالی داشته باشند.

 موهبتی ادامه داد: دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان و دستگاه‌هایی از قبیل آموزش و پرورش، هلال احمر و ورزش و جوانان آمادگی لازم را برای پذیرش و جداسازی بیماران سرپایی داشته باشند.

 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به بروز بیماری های مسری و واگیردار در کشورهای همسایه و از طرفی افزایش تعداد بیماران در استان تردد اتباع خارجی در مرزها به شدت کنترل و در صورت ورود، طرد شوند.

 رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا بیان دکرد: با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونایی در مرکز و چند شهر استان برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم و جشن های انتخاباتی، نمازهای جمعه و جماعات برگزار نشود.

وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و هشدار همگانی در خصوص شیوع کرونا جهش‌یافته هندی از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما گفت: محدودیت تردد به شهرهای قرمز و نظارت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۳۶۱ مورد جدید به ۴۵ هزار و ۵۶ نفر رسید.

سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۲۹ خرداد، ۴۵ هزار و ۴۱۷ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۴۵۱ نفر از هم استانی‌های عزیز علی رغم دریافت استانداردترین خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که ۷ نفر از هم استانی‌های عزیز در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

هاشمی شهری افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تایید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

کد خبر 608783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha